top of page
  • תמונת הסופר/תשחר אמאנו

רוני את אומרת

עודכן: 23 בפבר׳ 2020

היא כתבה שירים כל חייה, הייתה בלהקה צבאית ועכשיו מוציאה סינגל ראשון Everything שכולל קליפ נועז ואת חוויותיה כשהייתה בת 16. הכירו את רוני בר הדס

רוני בר הדס גדלה בבית שכולו מוזיקה. כתיבת שירים תמיד היוותה חלק בלתי נפרד בתהליך ההתבגרות שלה, והיא החלה את דרכה בעולם המוזיקה כזמרת קלאסית, בוגרת תלמה ילין והלהקות הצבאיות. באחרונה הוציאה את Everything, סינגל ראשון מתוך אלבום הבכורה Calm the Beast שאמור לצאת בקרוב. "אני חושבת שהשירים באלבום היו ועדיין, הדרך הכי טובה להסביר מה אני מרגישה ואיך אני חווה את העולם", היא אומרת.


בר הדס הייתה שותפה בהרכבים מוזיקלים שונים (פוטו מריאנה, דניאל רובין, גיל בר הדס, תמונת אישה ועוד) וגם הופיעה ברחבי הארץ. הקליפ של הסינגל Everything, שאת מילותיו כתבה רוני בגיל 16, מדבר על תחושות של חוסר ביטחון ובדידות, שכל נערה מתבגרת מזדהה עמן.

בחרת לשיר את השיר החשוף באנגלית. את מרגישה יותר נוח בשפה זרה שהיא לא עברית?

"למען האמת, אני מרגישה נוח ואוהבת מאוד לשיר בעברית ועושה את זה לא מעט בשיתופי פעולה עם מוזיקאים שאני אוהבת. חשבתי הרבה על הסיבה שאני כותבת באנגלית ואני מניחה שיש הרבה סיבות לכך אבל אני מרגישה בעיקר שאין לי באמת שליטה ברגע של יצירת השירים, אני אפילו לא ממש מרגישה שזו אני כותבת את השיר ואני מנסה שהמילים יצאו ממני אינטואיטיבית, עם כמה שפחות סינון וביקורת. אני לא מחליטה לפני כן שהן יצאו באנגלית, אבל ככה זה יוצא בינתיים".

הקליפ הנועז שצולם בברלין נוצר על ידי הבמאית, שי גובהרי, שהצליחה להבין את תהליך ההתבגרות שהשיר הזה מכיל וזיהתה בו דיאלוג פנימי שקשור באהבה וקבלה עצמית עצמית ובאומץ להיחשף. את רוני בר הדס לא תמצאו בו. "כשצילמנו את הקליפ הרגשתי לא בשלה להיכנס לתפקיד הזה. היום אני מבינה שהקליפ לימד אותי הרבה על עצמי ועל הצורך בלהיות אמיצה ולהיחשף ואני מניחה שלא יכולתי ללמוד את השיעור הזה אם לא הייתי מסתכלת מבחוץ באובייקטיביות".

אני רואה שאת בוגרת הלהקות הצבאיות, והמוזיקה שלך הכי רחוקה משם. איך זה משתלב?

"זה באמת לא השתלב ולא כל כך מצאתי את עצמי בתקופה הזאת. אבל אני חושבת שהתקופה הזאת גרמה לי להבין ולחדד את מה שאני כן אוהבת ורוצה לעשות וזה דחף אותי להתחיל לעבוד על האלבום ברגע שהשתחררתי".


במשך שנים נאספו החומרים לאלבום והוא יכיל שירים והטקסטים חשופים שכתבה רוני בר הדס, והמוזיקה תשלב בין פולק, אלטרנטיב ורוק. "באלבום הבכורה יש 11 שירים שהפקתי יחד עם צח דרורי. כתבתי את השירים שבאלבום מגיל 16 עד גיל 21. הרבה שנים התקשיתי להסביר את עצמי ולתקשר במילים, ואני חושבת שהשירים האלה היו ועדיין, הדרך הכי טובה להסביר מה אני מרגישה ואיך אני חווה את העולם", היא מסכמת.

0 תגובות
bottom of page