top of page
  • תמונת הסופר/תשחר אמאנו

נתנאל חי בלבבות

העובדה שקראו לו רק בשמו הפרטי וכולם ידעו במי מדובר, מעידה על הצלחתו הגדולה של נתנאל. בלי חשיפה תקשורתית מאסיבית, אך עם להיטים שיישארו כאן לתמיד, איבדה התרבות הישראלית הים תיכונית את אחד הזמרים הגדולים שלה בגיל 55 בלבד

נתנאל ז"ל. זיהוי בשם הפרטי בלבד כפי ששמור לגדולים באמת // צילום יח"צ

נתנאל נגר הוא מסוג הזמרים שקשה מאוד למצוא היום במוזיקה הישראלית כולה. הגרון העמוק, הקול המצוין והיכולת להגיש את הטקסט בצורה מצוינת, אפיינה את נגר שהלך לעולמו בגיל 55 בלבד. אולי זו המציאות של פופ ים תיכוני ואולי זה היעדר יח"צ אגרסיבי מספק שגרמו לכך שאת ההתעניינות המוגברת בו מצאנו בעיקר אחרי שנחשפה מחלתו הקטלנית. מצד שני, את החיבוק לאורך כל הקריירה הוא קיבל מהציבור שידע בדיוק במי ומה מדובר – ענק ווקאלי שידע לשמח, לשיר נכון ולהישאר פשוט. העובדה שאמרתם "נתנאל" וכולם ידעו במה מדובר מעידה יותר מכל על הצלחתו, כי כולנו יודעים שהשימוש והזיהוי בשם הפרטי בלבד שייך רק לגדולים באמת.

בחודש ינואר 2020 הופק מופע בחסות אייל גולן ו"ליאם הפקות", בהפקת: לימור צוברי, שרית חארז, ירון אילן ואודי גואטה (תודה מיוחדת לבני פרץ, לערוץ 24 ולד"ר יגאל בן שלום מהאגודה לטיפוח חברה ותרבות) לטובת גיוס כספים עבור נתנאל לטובת לטיפול ניסיוני בחו"ל. כמות האהבה שהורעפה עליו לא הותירה עין יבשה. כולם ראו איך הוא דועך, איך האיש העצום הופך לשבר כלי עם צלקות בראשו כתוצאה מניתוחים וטיפולים. בערב מחווה אחר, שנערך ביוני 2019, הביצוע המצמרר שלו ל"ילדה של אב" יחד עם שמעון בוסקילה שהלחין, השיר הכי מזוהה איתו, הופך את הבטן בכל צפייה מחדש. נתנאל שר שם מהנשמה שלו, מהמיתרים שעוד נשארו לו, מהלב, כמו זמר אמיתי. זמר שנדם.

עם אביגדור קהלני בערב המחווה בחודש ינואר האחרון // צילום: שרית חארז

במשך השנים נתנאל פעל והוציא סינגלים מצוינים, שנבלעו לעתים בתוך כל הפופ הים תיכוני ומכונות היח"צ האדירות של כל זמר מתחיל. "כח", "רק איתך", "ילדה של אב", "בלילות", "לומר את זה פשוט", הם שירים שיישארו איתנו לנצח, מורשת מוזיקלית של זמר מעולה שהלך לעולמו מוקדם מדי. יותר מכל הם יעידו שנתנאל היה זמר של העם, של הציבור הרחב שהכיר כל מילה ששר גם אם לא מצא אותו בתחנות הרדיו באופן תדיר.

נתנאל, כמו רבים מבני הדור שלו, האמינו שכל מה שצריך לעשות זה לשיר והכל יבוא מעצמו. והוא הצליח, אולי לא זכה לכותרות שהיו מגיעות לו, אבל בשורה התחתונה יישאר קולו מעל גלי הזמן גם אחרי לכתו, וזה דבר שכל זמר היה מאחל לעצמו. ואנחנו כולנו נזכור את נתנאל בזכות שיריו, צניעותו, ואהבת האדם שבו, שחזרה אליו בחיבוק חם ואוהב אחרי מותו. יהי זכרו ברוך.


החברים מתאבלים על נתנאל

הזמר גיא יהוד: "איבדנו אדם טוב ומוכשר כל כך שתמיד פירגן ואהב את כולם ולכל מקום היה נכנס עם החיוך הכובש שלו. המחלה הכריעה אבל בהחלט היא לא ניצחה אותך, כי השארת אחריך כל כך הרבה טוב ואנשים שאוהבים אותך".

לימור צוברי ושרית חארז: "נתנאל היה חבר מאוד קרוב שלנו. זמר ענק איש ענו וצנוע. ליווינו אותו המון בשנה האחרונה. וזכינו לשמח ולרגש אותו וזוהי נחמתנו. קול הזמיר נדם. לא נשכח את נתנאל לעולם".

היועץ הפוליטי אלירן נמרוד סבח: "נתנאל, השנים היפות שעברנו יחד, זה משהו שלא אשכח לעולם. תימני יפה, עם קול מהשמים, חבר אמיתי שאף פעם לא שכח להעריך ולהודות. הותרת כאן המון לבבות שבורים. אהבתי אותך אהבת אמת".

העיתונאית שוש מולא: "איש נעים הליכות, צנוע, מקסים, מוכשר. איזה אבידה. יהי זכרו ברוך!".

המנהל האמנותי חגי אוזן: "נוח בשלום על משכבך איש יקר וטהור. כמה שזה היה בלתי נמנע, כמה שזה כואב. נתנאל נגר ת.נ.צ.ב.ה".

איש התקשורת אסף שלונסקי: "ככה אזכור אותך. משמח אותנו, מפעיל כל רגש, בלילות הכי גדולים".

הזמר שימי רון: עצוב וכאוב, ברוך דיין האמת חברי היקר. תנוח על משכבך בשלום חבר יקר".

עם לימור צוברי וחברים. צילום מעמוד הפייסבוק של לימור צוברי

אסי לביא מנחה התוכנית "בריזה" ברדיו צפון: "אחד הזמרים הטובים והמוכשרים ועם זאת אחד האנשים הצנועים והמיוחדים שזכיתי להכיר".

היחצנית עדי דגן: "אדם יקר וצנוע תמיד כשהיה מטייל עם הילדים או בדרך למכולת היינו נפגשים והוא היה אופטימי. אני שאלתי לשלומך ואתה זה שחיזקת במקום שיהיה הפוך!".

0 תגובות
bottom of page