top of page
  • תמונת הסופר/תשחר אמאנו

נוה גדג' מנציחה את מור סויד גבאי בשיר יפהפה ונוגע

סויד נרצחה בשבעה באוקטובר בדרך לביקור אצל אימה בנתיבות, וגדג' החליטה להנציח את חברתה מהשירות הצבאי בשיר "שייכת לכולם", שנבנה על פי מילותיה של מור

מור גבאי סויד ז"ל

מור גבאי סויד הייתה בת יחידה לאם חד הורית מלכה סויד. היא נרצחה בדרכה לביתה מזיקים לנתיבות, ובמשך מספר ימים חשבו שהיא חטופה. כשנודע על הירצחה, החליטה נוה גדג' לקחת את הטקסט הראשון שכתבה לה מור והלחינה.


"מור הייתה חברה יקרה וקרובה מהשירות הצבאי שלי. היינו יחד בצוות במספר מחזורי פיקוד טירונים אני הייתי המפקדת והיא הייתה משקית ת”ש של החיילים שלי בחוות השומר. מהרגע הראשון שפגשתי אותה, התאהבתי באדם ובאנושיות שלה", אומרת גדג'. "אדם מלא באור, מלאה באהבת חינם, לב טהור היה לה, אהובה על ידי החיילים והסגל, למעשה מורי הייתה שייכת לכולם".

גדג' מספרת כי השתיים המשיכו להיות בקשר בזכות המוזיקה, כשחלומה של מור היה שגדג' תלחין את שירותיה. "העליתי את הסקיצה של השיר לרשתות, ומשם השיר התגלגל והופק עם צוות מוזיקאים מדהימים, שכל אחד נתן מהכישרון שלו לשיר של מורי. יחד, החלטנו לשנות את השיר ללשון נקבה. מבלי להתכוון, השיר הזה הפך לשיר פרידה שאנחנו בעצם שרים לה. היה לי חשוב להנציח ולהשאיר את מור איתנו".

0 תגובות
bottom of page