top of page
  • תמונת הסופר/תשחר אמאנו

מרגש בנועם: השמש מאירה את נועם בנאי

מלא באופטימיות ובתובנות על החיים, משרטט נועם בנאי באלבומו החדש "השמש לא שוקעת" את נקודת המבט שכולנו צריכים להסתכל דרכה ולראות את הטוב בין כל הקושי והרע, והשירים האישיים שלו הופכים גם לאלה של המאזין. התוצאה: מסע שמאיר את הנפש

נועם בנאי // צילום אור דנון

"זה לא חוזר להיות כמו פעם, אבל צומח מחדש", שר נועם בנאי ב"צומח מחדש" ונוטע עוד שורש באופטימיות שלו, שבה הכל תלוי רק בנקודת המבט שלנו על המציאות. באלבומו החדש "השמש לא שוקעת" הוא מדגים איך קמים מהקושי, איך מתמודדים עם האובדן האישי, כיצד יכולים להביט בדברים הטובים ולהעצים אותם על חשבון מה שעושה לנו רע.

בנאי בכלל לא התכוון לזה. עוד לפני המלחמה הוא הכין אלבום בייעוץ של רביד פלוטניק אבל אז הכל נעצר. וכשנעצר, הולכים עם הלב וזה בדיוק מה שהוא עושה באלבום שלו שמורכב כולו מלב, משיטוט בין החדרים ומהזרימה שבלעדיה נמות. הוא חזר אל מותו של אביו מאיר, זה ששר שהשמש עוזבת, והאיר עבורו את השמש מחדש -  במקום אחר. מספר לנו על הקלישאות שבפרידה, על התקומה אחרי הולדת בתו השנייה אביגיל, מחדש את אבא עם "אצלך בעולם" וגם נותן בצורה מרגשת את "הנשמה לך" של הרב שלמה קרליבך, דקה בלבד, שבה כולנו מבינים שאנחנו נשמות על פני האדמה, עכשיו רק צריך לדעת איך להסתכל על המסביב ולראות את אור השמש במקום את השקיעה.

מבחינת נועם בנאי, האלבום היפהפה שלו הוא פורקן וגם קרן אור לאחרים שאולי נמצאים במצב דומה וצריכים תקווה. והוא מצליח ביופי שלו, בעוצמה המאירות לעשות זאת בנועם ובאהבה.

bottom of page