top of page
  • תמונת הסופר/תשחר אמאנו

מעיין של יצירה: המסע לאלבום של זיטמן

מושפעת מכל הסגנונות, שרה באנגלית וחולמת בעירקית ומחפשת את נקודות האור של הקורונה. הכירו מעיין זיטמן מראשון לציון

מעיין זיטמן מגדירה את האלבום הראשון שלה שאמור לצאת אי שם ב-2022 כ"יומן מסע". אם לשפוט על פי הדרך שעברה, מדובר בחתיכת מסע מגוון שבו כל מאזין יוכל למצוא את עצמו ולהתחבר למוזיקה של זיטמן, שמייצרת פיוז'ן מכל העולמות. סינגל ראשון BLIND כבר יצא, והוא ממחיש את השילוב המוזיקלי. "אני מכוונת לכל מי שרוצה להקשיב, אם זה בארץ ובעולם", היא אומרת.

זיטמן מראשון לציון (במקור מראש העין) נחשפה מגיל צעיר לאלבומים של הביטלס, ג'וני מיטשל, סיימון וגרפונקל לצד יוני רכטר, יהודית רביץ ואריק איינשטיין. עם השנים גילתה עוד סגנונות חדשים ובהם אלקטרוני, פופ, פולק, היפ הופ, סול, פולק. "למדתי מוזיקה קלאסית בצעירותי, פסנתר ושירה קלאסית, ואפילו היה לי חלום להיות זמרת בארוק, אבל מהר מאוד הבנתי שלמרות אהבתי למוזיקה הקלאסית, הלב שלי נמצא דווקא במוזיקה קצת יותר עכשווית - כל מה שמ-1920 צפונה".

ומה הכי משפיע על המוזיקה שלך?

"אחת האהבות הגדולות שלי היא ג'ז, אבל היא לא באה לידי ביטוי במה שאני מייצרת, אלא יותר השפעות מעולם התיאטרון, המחול, שירה עברית, קולנוע ואמנות חזותית, שאליהם נחשפתי באקדמיה למוזיקה בירושלים".

ראית שאת גם חצי עירקית, איך זה בא לידי ביטוי במוזיקה שלך?

"השאלה הזאת מרגשת אותי! אני מאוד מתגאה בחלק הזה, דודו של סבי ניגן בכוויתים. עד היום אני כל כך אוהבת לראות את העיניים הנוצצות של סבא שלי כשהוא מזמזם את הניגונים של הכוויתים - לא צריכה יותר מזה כלום. החלק הזה קיים אצלי עמוק בפנים, עדיין לא קיבל התייחסות במוזיקה שלי, אבל אין לי ספק שאגיע לזה בהמשך, מחכה לרגע הזה מאוד".

זיטמן חולמת אולי בעברית ועירקית אבל שרה באנגלית. "עברית היא שפת האם שלי, אבל אני שומעת בעיקר מוזיקה באנגלית. אני מכוונת לכל מי שרוצה להקשיב, אם זה בארץ ובעולם. אני חושבת שגם לעברית יגיע מקום של כבוד בהמשך, כנראה שבאלבום אחר".


האי.פי שלך מתוכנן לתחילת 2022. רחוק, לא?

"זה נשמע רחוק, אבל הזמן רץ כשקורונה. הוא יכיל בעיקר אוסף של שירים שיצרתי בשנים האחרונות, יומן מסע שלי. זה הולך להיות באנגלית וזה הולך להיות מגוון וצבעוני - בין מוזיקה רבת משתתפים (כמו בשיר BLIND - כעשרה נגנים) למוזיקה יותר אינטימית - אני ופסנתר".


הזכרת את הקורונה, איך זה השפיע עלייך?

אין ספק שהקורונה עשתה לנו קצת בלגן, עצרה בעיקר את ההופעות פנים מול פנים, אבל מצד שני היא אפשרה לכולנו לקדם דברים שהיום-יום לא בהכרח איפשר. נפתחו אופציות חדשות לתקשורת עם הקהל, הופעות לייב, פתאום אמנים יותר נגישים ומשתפים דברים מחייהם הפרטיים. בסופו של דבר, תלוי איך מסתכלים על זה. הימור? הכל הימור בחיים האלה, עם או בלי הקורונה. אני מאמינה ששווה בעיקר - לעשות!".

0 תגובות
bottom of page