top of page
  • תמונת הסופר/תשחר אמאנו

מגיע להם: פרס מפעל חיים של אמ"י לחיים משה ושימי תבורי

שניים מבכירי הזמר הים תיכוני/מזרחי בישראל זכו לכבוד יחד עם עוד 20 זוכים כאיחוד של תשפ"א ותשפ"ב. עוד בין הזוכים: מפיק הקולנוע משה אדרי, שלמה ארצי, דני סנדרסון וגברי בנאי

חיים משה החוגג בימים אלה 40 שנות יצירה יכול להוסיף לרזומה גם את פרס מפעל חיים של אמ"י (ארגון אומני ישראל) שהוענק לו יחד עם עוד 21 זוכים ובהם שימי תבורי, חבורת "זהו זה", שלמה ארצי, שלומית אהרון ועוד.


אמ"י מעניק פרסי מפעל חיים לעשרה אמנים בכל שנה, ובפעם הנוכחית הוענקו הפרסים ל-22 אמנים (בהם חבורת זהו זה שנחשבת לפרס אחד) כאיחוד טקסים של תשפ"א ותשפ"ב לאחר שהטקסט בשנה החולפת נדחה בשל הקורונה.

עבור חיים משה מדובר בהמשך השנה המוצלחת שלו, הכוללת מסע הופעות נרחב ומוצלח ועלייה משמעותית בכמות ההשמעות ברדיו. משה (66) הוא מאבני הייסוד של המוזיקה המזרחית בישראל והפרס הוא על תרומתו הרבה לתרבות הישראלית, שנעה לאורך השנים במגוון להיטים שנשמעו כמעט מכל בית בישראל.


עוד זכו בפרס בתחום המוזיקה: חבורת "זהו זה" (אבי קושניר, גידי גוב, דב גליקמן, מוני מושונוב, שלמה בראבא), שלמה ארצי, גברי בנאי, דני סנדרסון, שלומית אהרון, שזכו על פועלם בתחום המוזיקה.


יונה אליאן קיבלה פרס על תרומתה לעולם התיאטרון. זמר היידיש והשחקן יעקב שפירו, ג'וליאן שגרן, שחקן הקולנוע רפי טיילור, הזמרת שרה כהן, המנהל המוזיקלי והמנצח מנשה לב רן, השחקנית והבמאית בלהה מס, הרקדנית והכוריאוגרפית מלכה חג'בי ואמן החושים והמנטליסט איל באיער, וכן מפיקת הטלוויזיה טמירה ירדני ומפיק הקולנוע משה אדרי.

bottom of page