top of page
  • תמונת הסופר/תשחר אמאנו

חדש: נרקיס ומסיקה מחכות למשה

החיבור בין הקול העוצמתי של המוזיקה הדתית נשית מתחבר היטב לקול המרחף והמרגש. כך הופך לו הדואט בין נרקיס למירי מסיקה הכמהות למנהיגות מובילה כמו של משה רבנו, לאחד הדואטים היפים שיצאו לאחרונה. צפו בקליפ

זה היה עניין של זמן עד ששניים מהקולות המובילים במוזיקה הנשית כיום בישראל יחברו יחד. נרקיס העוצמתית שבועטת במוסכמות, ומירי מסיקה המעולה שייצבה עצמה בשנים האחרונות כזמרת המובילה בישראל. יחד הן מציגות את "משה", כמיהה לאחד המנהיגים הגדולים של העם היהודי לדורותיו, דואט שהפיק ניר מימון ומוציא משתיהן את המיטב. צפו בקליפ על פי תסריט, בימוי ועריכה של איה זך:

נרקיס: "השמעתי למירי את החומרים החדשים שלי, וכשהגענו ל"משה" קרה קסם. הסתכלנו אחת על השנייה והיה לנו ברור, מבלי שהיינו צריכות להוציא מילה - שזה השיר. שיר שראוי להגשה של נשים מתוך געגוע למנהיגות דגולה כפי שהיה משה עבור עם ישראל".


מסיקה: "בעקבות מסע רוחני פנימי שעברתי, חיפשתי שיר תפילה נשית שאותו אוכל לשיר על הבמה. לקראת ההופעה, הקשבנו לשירים של נרקיס וזה היה שיר שתפס אותי מהרגע הראשון. בעיני רוחי דמיינתי את שירת הים לאחר קריעת ים סוף, שירה נשית עוצמתית וחזקה. נרקיס, בנדיבות רבה אפשרה לי להתפלל איתה".

אז איך השיר?

שירי כמיהה למנהיג שאיננו אינם חדשים. הבולט שבהם היה "הלב שלי" של ישי ריבו, המחכה לציר (מנהיג) שיקרא לצור (אלוהים) כחלק משירת הים ולחץ האויב על הצאן (עם ישראל), הנמצאת גם בין השורות של נרקיס ומסיקה. משה היה ועודנו מוסכמה לדמותו של המנהיג, בצניעותו, באהבת העם וביכולת להנהיג את מול רוחות השינויים בדרך לאחדות העם במקום היותנו 12 שבטים.

נרקיס ומסיקה // צילומים: עידן דמארי

הביצוע המרגש של נרקיס ומסיקה מרחף מעל המים, מציב את המאזין אל מול דמותו של משה, החצוי בין האלוהים לבין האדם, בין השליחות האוטומטית לבין ההיגיון האנושי. "תחזור מהר כמו פעם, היית רץ מדבר שלם", הן שרות, ומבכות את הישארותו של משה מאחור, כשלא הורשה להיכנס לארץ.


זה לא רק שילוב הקולות, אלא גם הטקסט החזק מאוד של נרקיס שלתוכו צוללת מסיקה בשיא הרגש ויחד הן מצליחות לעורר געגוע למנהיגי אמת וחודרות אל המוח דרך הלב. שיר מצמרר שניתן לשמוע שוב ושוב, ולהתענג מכולו כמקשה אחת.

0 תגובות
bottom of page