top of page
  • תמונת הסופר/תשחר אמאנו

"השתכללתי והבשלתי עם השנים"

מאיה משעול הוציאה כבר שני סינגלים מתוך האלבום הבא שלה "ביום שהוא בא". זמן טוב לשאול אותה לאן נעלמה, איך מתמרנים בין הבית לקריירה ועל הקשר המיוחד עם אמה, המשוררת אגי משעול: "להופיע יחד עם לחנים שלי לשירים שלה זו מתנה כפולה"

לפני 12 שנה, במופע ההשקה של האלבום הראשון "לקפוץ גבוה" עמדה מאיה משעול על הבמה עם בטן הריוני של חודש שמיני. אחרי הולדת הבת הבכורה נולדו עוד שני ילדים, ומרכז הכובד עבר לאימהות וטיפול ודאגה לילדים. כעת היא חוזרת עם שירים חדשים לקראת אלבום שני, שממנו כבר יצאו שני סינגלים: אין מציל ורעש רקע. "באלבום הקודם יש תמימות. משהו מזה הבשיל עם השנים והשתכלל, גם קולית וגם מוזיקלית", היא אומרת.

מאיה משעול, הבת של המשוררת אגי משעול, מעידה כי למרות השנים שחלפו מעולם לא זנחה את המוזיקה. היא המשיכה ליצור, לכתוב, להלחין ולהופיע. היא הקימה את ההרכב "שפת אם" – שרים אגי משעול יחד עם לי גאון, דקל טוביה ומיכל חכם, חברים מימי "רימון". ויחד עם אמה אגי הופיעו בכל ברחבי הארץ. במקביל, היום גם שיתופי פעולה באלבומי ילדים נפלאים של נוגה גבע (בדרך אל הדודה, רגע שלי) וזאביק אלישע (שירים לקול היום).


"בשנתיים האחרונות של הקורונה התעורר בי צמא וצורך לאסוף את החומרים, חוויתי התפרצות גדולה של יצירה וצורך להקליט ולחלוק עם הקהל. אני מאוד שמחה על המפגש עם נדב הולנדר שהפיק ועיבד מוזיקלית את האלבום "ביום שהוא בא" שעומד לצאת. בקרוב תהיה הופעת השקה, זה משמח".

איך משלבים את הקריירה המוזיקלית עם בית, משפחה, שלושה ילדים? אני יודע שהשאלה הזו אולי נשמעת לא רלוונטית לשנים האלה, אבל היא כן רלוונטית נוכח מעמדן של זמרות שחלקן פורשות או מאטות קצב בגלל הקמת משפחה.

"זו שאלה רלוונטית מאוד. בית, משפחה ושלושה ילדים זו קריירה בפני עצמה. אני בעצם חיה את חיי ובמקביל מנהלת חיים של עוד שלושה ילדים, זה ממלא אבל גם שואב. לצד הקריירה שלי כמורה למוזיקה ומטפלת בקערות טיבטיות ושיאצו אני מוצאת לעצמי תמיד את הזמן לעצור כדי ליצור. בתקופה האחרונה הבשיל בי משהו שהעלה בקנה אחד את כל הכישורים והאהבות האלה שלי לאלבום".

הרבה זמרים שהם בנים או בנות של, לעתים נרתעים מהייחוס שלהם במובן ההשוואתי. כאן נדמה שאת נושאת בגאון את הייחוס הזה.

"זה נכון. יש את אגי משעול האמא שלי: מגניבה, שונה, חברה, משוגעת, שפויה, מצחיקה מעניינת. בתור ילדים גדלנו, אני ואחי בבית עם הערכה גדולה למילים. שאבנו מזה הרבה לחיים האישיים שלנו, לאהבה למוזיקה, לאומנות בכלל ולכתיבה. ויש את אגי משעול המשוררת שאני מעריצה ואוהבת והכי שמחה שיוצא לנו לשתף פעולה גם דרך נתיבי האומנות. להופיע יחד עם לחנים שלי לשירים שלה זו מתנה כפולה".

למי את מכוונת באלבום השני?

"לכל מי שיתרגש מהמילים, מהלחנים, מהשירה שלי, מהעיבודים הנפלאים של נדב, מהנגינה המופלאה של הנגנים באלבום. כרגע התגובות מרגשות ומחממות את הלב. רק שימשיך. והכי מחכה להופעה".

bottom of page