top of page
  • תמונת הסופר/תשחר אמאנו

השלום של מירי מסיקה: חם, מרגש ובועט

ממרחק של 15 שנה מתגלה יופיו של האלבום "שלום לאמונות". מירי מסיקה עמדה על הבמה בזאפה מידטאון ושילבה קורונה והומור כמו שרק היא יודעת. התיבול של קרן פלס, ולארי חמתי ואריק ברמן, הפך את כל ההופעה למה שהיא אמורה להיות: שואו סוחף של אחת הזמרות המצליחות בישראל

המופע הראשון של שלום לאמונות בכלל היה אמור להיות בעמידה, אלא שקורונה וזה הובילו לשינוי ברגע האחרון. זה לא מנע מעשרות לעמוד בצדדים של זאפה מידטאון בתל אביב ולראות את אחת הזמרות המצליחות בישראל נותנת הופעה מרגשת ומצחיקה. אין כאן ניגודיות, מירי מסיקה היא שילוב של רגש וצחוק, אחת שאומרת הכל על הבמה בלי בלמים, וזה מה שהופך את הכל לאותנטי וחם יותר.

15 שנה מאלבומה השני "שלום לאמונות" ודומה שאפשר להעריך אותו יותר ממרחק הזמן, כמו גם את טיפשותה של האמירה של אחד המבקרים ולפיה "מירי מסיקה, קרן פלס ואיה כורם מדרדרות את התרבות הישראלית". מסיקה יודעת בדיוק למי היא מדברת, מבינה היטב מה הקהל מרגיש ולמה הוא מצפה, מציגה מגוון טילים בליסטיים כמו ממי, חוזר בחזרה, אף אחת ושיר תקווה שתמיד חותם, ומתבלת הכל בחדות מחשבה ובמהירות דיבור.

בימים שיש כאלה שמהונדסים עד לרמת המילה, מירי מסיקה היא עוף שונה. זה מה שכיף בהופעות שלה. לדעתי נכחתי במעל עשר הופעות שלה, ותמיד נשארתי עם תחושת החוויה. כי מסיקה היא חום ואהבה, ולא אומרת רק שלום לאמונות - אלא בעיקר שלום למוסכמות, שבהן היא בועטת בלייב כך שכל מופע הוא משהו אחר וחדש, ושווה.


שלום לאמונות יעלה גם ב-12.2.2022 בזאפה עמק חפר, ושם תארח מסיקה את מרגלית צנעני.

bottom of page