top of page
  • תמונת הסופר/תשחר אמאנו

המקום שלה

אלבום הבכורה "יש לך מקום" של יפעת בר סלע איטי ומציג זמרת שבוחרת לקחת הכל לכיוונים שבהם חשוב יותר שתשמעו כל מילה שהיא שרה. אחרי שתתרגלו, תיהנו

יפעת בר סלע לוקחת את השירה שלה בנינוחות. בניגוד לקצב המהיר של החיים, בר סלע מאיטה את הכל, היא רוצה שתקשיבו למילים שלה, לניואנסים הקטנים ולהגשה שמדגישה שהיא שונה. 11 רצועות כולל אלבום הבכורה שלה "יש לך מקום", שמשלב לחנים ליוצרים מובילים כמו צרויה להב, יונה וולך, אברהם חלפי, יורם טהרלב, זלדה, מירון ח. איזיקסון, מירב רוט לפיד, ויהוא ירון, שגם הפיק מוזיקלית.

אולי זו העובדה שיפעת בר סלעה עסקה שנים כפסיכולוגית בשירות החינוכי, שמנתבת אותה ליצור מוזיקה רגועה יותר, להתחבר למשוררים ולתת תחושה שאפשר גם אחרת. הביצועים שלה אמינים, החידוש שלה ל"זה הגשם" של נורית גלרון מצוין, שמחת החיים שמתפרצת ב"נגן" הסוחף שכתבה לבנה יהונתן, יחד עם המעטפת האוהבת, מציגים אלבום בכורה מהקוצע. אולי יהיה לכם קשה לעכל אותו בתחילה, בין היתר בשל היותר רוב השירים "כבדים", אבל לאחר מכן אפשר לנגן אותו בהנאה גדולה.

ויש גם על מה להתעכב. היותם של השירים דומים האחד לשני מבחינת מנעד הלחנים, והן מבחינת ההגשה של בר סלע, מייצרים לעתים תחושה של שיר ארוך במיוחד. אני מבין את הרצון ואת הכוונה, אבל יש בזמרת הרבה רבדים שראוי ורצוי שתציג אותם גם בשירתה כי טובה.


יפעת בר סלע תשיק את האלבום במופע חגיגי ב-18.3.2020 בתיאטרון תמונע. אורחת מיוחדת : עלמה זוהר


0 תגובות
bottom of page