top of page
  • תמונת הסופר/תשחר אמאנו

המזרח התיכון של עברי לידר נולד בהתכתבות

עברי לידר וסאם חלבי התכתבו במהלך הקורונה והפכו את המילים לשיר חדש, שמדבר על הרצון לצאת לחו"ל ולשבור את הסגר. צפו בקליפ שבו מככבת מגי אזרזר כחוצנית


סאם חלבי מדליית אל כרמל נאלץ לחזור לישראל בגלל הקורונה. כששמע את "לרקוד עם דמעות בעיניים של עברי לידר" הוא יצר איתו קשר. ההתכתבות בין השניים הפך לשיר חדש.

הם התכתבו באינסטגרם, המשיכו במייל ואחר כך עברו להקליט באולפני הקלטות בדליית אל כרמל, תל-אביב וניו יורק. כך נולד "המזרח התיכון" של עברי לידר והמוזיקאי סאם חלבי, שלראשונה יוצר גם בארץ הקודש.

חלבי בן ה-29 מדליית אל כרמל החל לנגן בגיל 8 מוזיקה קלאסית בפסנתר ומשם עבר לגיטרה, צ'לו, כינור, תופים וכלי הקשה, כלי נשיפה ומוסיקה אלקטרונית, וסיים לימודי תואר ראשון ותואר שני במוזיקה, ובשנים האחרונות הוחתם בוורנר מיוזיק גרמניה, שם עבד על המוזיקה שלו ושל אמני הבית. אבל, כשהגיע הקורונה הוא נאלץ לחזור לישראל, ומעז יצא מתוק. הקשיבו לשיר.


במאי הקליפ עומר טובי, סיפר על העשייה: "מגי אזרזר מגלמת אמא חוצנית, העוזבת את הבית ומשפחתה ברגע של ייאוש ומחפשת דרך לפרוץ את הגבולות אל מקום אחר, חדש, לא נודע. מחפשת את דרכה אל כוכב לכת אחר. ימי הקורונה הפכו אותנו ליצורים שלא הכרנו, מגי החייזרית מייצגת את השינוי האנושי שחל בנו בתקופה האחרונה, היא אינה מקבלת את המגבלות וסגירת הגבולות ומחליטה למצוא דרך מילוט שתביא אותה לפלנטה חדשה בה קיים ריגוש ומתקיים שפע של כיף".

0 תגובות
bottom of page