top of page
  • תמונת הסופר/תשחר אמאנו

הפיוט הירושלמי: הופעה שהיא תפילה מלאת רגש וחום אנושי

האווירה המעצימה במשכן לאומניות של אשדוד הורגשה מרגע הכניסה לאולם. קולות הניגון של התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד, הקול המרחף של אנשי אנסמבל הפיוט, איציק קלה המרגש ורבי דוד מנחם הסוחף, יצרו ערב מרומם לב ומשמח כל נפש

כבר בכניסה למשכן לאומנויות הבמה באשדוד אפשר היה לחוש את האווירה השונה. הקהל הצמא לתרבות גמע כל צליל שהוציאה האנדלוסית הישראלית אשדוד בניצוחה של סיון אלבו בן-חור. השילוב בין אמנים מסגנונות שונים המביאים אל הבמה את נקודת המבט שלהם על מסורת הפיוט "הירושלמי", יצר התרוממות נפש ואווירה של שמחה גדולה וקדושה.

על הבמה עלו ובאו אנסמבל הפיוט של מכון בן צבי המופלאים והמיוחדים, איציק קלה שהרעיד בקולו את האולם בשיריו הנוגעים והמרגשים ורבי דוד מנחם בן למשפחה עירקית ירושלמית שניחן בשירה מדויקת וסוחפת. מילות הפיוטים שהופיעו על המסך סייעו לקהל להתחבר טוב יותר אל השירה, והיו גם רגעים שנדמה שתיכף ייפתח גג ההיכל והתפילה תעלה מעלה ללא תיווך או הפרעה.

איציק קלה - אני העבד

אנסמבל הפיוט


זו לא הייתה עוד הופעה. כוחה של התפילה דווקא בימים אלה היה חזק יותר, כוח הרצון של הקהל להניח בצד את המתרחש בחוץ וליהנות ממוזיקה טובה גבר על הכל. וכן, היה חסר לי איזה "שבחי ירושלים" שינעל את הערב, אך ההנאה הגדולה לכל אורכו ומכל סך חלקיו נגעה בשלמות בשל החום האנושי הרב שיצא מהבמה. כן ירבו.

רבי דוד מנחם


הופעות קרובות:

13.1.22 יום ה', המשכן לאמנויות הבמה, אשדוד

18.1.22 יום ג' היכל התרבות מודיעין

19.1.22 יום ד', היכל התיאטרון, קרית מוצקין

20.1.22 יום ה', המשכן לאמנויות הבמה באר שבע

24.1.22 יום ב', אולם ע”ש רקאנטי, מוזיאון תל אביב

bottom of page