top of page
  • תמונת הסופר/תשחר אמאנו

ההופעה היחידה שתראו בקרוב היא של נתניהו

ראש הממשלה הבין היטב איך עושים סיבוב על עולם התרבות, שאנשיו פשוט לא יכולים למצוא עבודה אחרת. אביב גפן אכל אותה, שר התרבות חילי טרופר הבין עם מי יש לו עסק, ורק הטקסט נשאר פוליטי בזמן שהבמות ריקות. עד מתי? עד שזה באמת ישתלם לנתניהו פוליטית

גפן, נתניהו, כ"ץ וטרופר // צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

מאות או אלפי אנשים כבר קנו מראש הממשלה נתניהו את הסחורה שלו, רק כדי לגלות שכמו במערכון ההוא מרחוב סומסום ההוא - מכרו להם אוויר. האחרון שבהם הוא אביב גפן, שחשב שהוא כמו בשירים שלו מציל את העולם, אבל גילה מהר מאוד שעבר זובור גם מצד ראש הממשלה וגם מצד אנשים שמתנגדים לנתניהו שפשוט שחטו את גפן על כך שהעז לפגוש את בנימין נתניהו או לקבל את דבריו.


מי שמבין עניין, יודע שעולם התרבות לא ייפתח בקרוב. כלומר, אפשר לפתוח אותו במתווה מתאים, בקפסולות, בתנאים מחמירים, אבל למי יש כוח להתעסק עם זה בזמן שגרף המתים ממשיך לעלות ואף אחד לא יקבל קרדיט על התרבות? מישהו באמת חושב שלא ניתן היה להכניס גם אוהדים למגרשי הכדורגל, צופים להופעות במקומות פתוחים וכדומה? אפשר אם רוצים, אבל לא ממש רוצים. למה? כי זה עדיין לא משתלם פוליטית למי שיצטרך כל קול בבחירות.

הערכתי בעבר ואני מעריך גם היום, שפתיחת עולם התרבות והספורט הוא עניין לסיבוב פוליטי. כשזה ישתלם, תראו פתאום איך שולפים נתונים שפתיחת מופעים במקומות פתוחים לא ממש מזיקה, יהיה אפילו מתווה שכולנו חשנו עליו קודם אבל לא הגיע זמנו בשביל מי שצריך אותו, אפילו יגייסו לשם כך את השמש שתצא לקראת מרץ כדי להאיר לכם טוב יותר את הסיבוב הפוליטי.


אביב גפן לא הבין את זה, גם שרת התרבות חילי טרופר כנראה עוד חושב שהעולם יפה ולא הבין מול מי הוא נמצא, אבל במציאות שבה ראש הממשלה עם יד על החיסונים ועל המפתחות, כולנו הפכנו לטקסט פוליטי. יש כאלה ששרים על זה, יש כאלה שקוראים בין השורות, ויש מי שצריך כנראה להבין שכל העולם במה, והאיש האחראי הוא השחקן הכי טוב שיש. תשאלו את אביב גפן.

bottom of page