top of page
  • תמונת הסופר/תשחר אמאנו

"הגיע הזמן ליותר קולות נשיים בים תיכונית"

אופל רביבו הוציאה כבר שני סינגלים ומסמנת את הדור הבא במוזיקה הים תיכונית. רגע לפני השלישי, היא מדברת על הדרך שהיא עושה ומציינת כי אינה חוששת מביקורת: "אני מביאה המון רגש וקצת פלפל, וזה יוצא טעים. זה שכותבים מראה שאני מעוררת עניין"

קשה להתעלם מאופל רביבו. הצעירה בת ה-20 מירושלים שבשני סינגלים הוכיחה פוטנציאל לא מבוטל, אבל גם היא יודעת שהיא צריכה לעבוד קשה בשביל להצליח ולשמור על מומנטום בתעשייה הים תיכונית הקשה. רגע לפני הסינגל השלישי, היא עונה על כמה שאלות ומאחלת "שהקורונה לא תגלוש לנו לשנה החדשה, ותעשיית המוזיקה והתרבות תחזור להיות מה שהייתה".

רביבו, שהשתחררה באחרונה מצה"ל, החלה לשיר בגילאי בית ספר וקיבלה לדבריה את כל התפקידים הראשיים. בחטיבה המשיכה לכיתת מוזיקה ובתיכון התמקדה יותר במשחק והשתלבה במגמת תיאטרון. וכן, גם היא לא חלמה שהיא תעסוק בתחום המוזיקה באופן מקצועי.

אופל רביבו // צילומים: אוהד שגב, סטיילינג: טלי רביבו

"זה היה נראה לי חלום מידי", היא אומרת. "כיום אני לא רואה את עצמי בז'אנר אחר או מנסה להיות משהו שאני לא בשביל לרצות אחרים. הסגנון שלי הוא פופ ים תיכוני מזרחי ולשם אני מכוונת. זו המוזיקה שגדלתי עליה בבית, בכל זאת בית מרוקאי טיפוסי ככה שזה בא לי בטבעי".

הסינגל השלישי בדרך. מה היו התגובות לשניים הראשונים?

"התגובות היו מאוד מפרגנות ואוהבות ברובן, אבל אתה יודע איך זה, תמיד יהיו את אלה שיהיה להם משהו רע להגיד וזה בסדר, גם את זה לקחתי בחשבון. אני מקבלת המון אהבה דווקא מאנשים שאני לא מכירה, בעיקר מנערים ונערות שנגעתי להם באיזו פינה בלב עם השירים שלי, וזה האושר".

את נפגעת מביקורת שלילית?

"תראה, כשמישהו כותב עלי ביקורת זה כבר טוב כי זה אומר שיש בי עניין, שמקדישים זמן ויחס ליצירה שלי ולמה שהבאתי איתי. מעבר לזה, אני פתוחה לקבל ביקורת ואני כאן ללמוד ולהשתפר".

רביבו לא לבד. בשנתיים האחרונות החלה נסיקה של זמרות ים תיכוניות, אחרי שנים של יובש. "יש לנו זמרות מדהימות בז'אנר שעשו כברת דרך ומהפך במוזיקה הים תיכונית ישראלית, וכל אחת שמצטרפת זו ברכה. הגיע הזמן להשמיע את קולן של הנשים אחרי המון שנים שהצד הגברי שלט, וכל זמרת מביאה איתה משהו אחר ומגוון".

ומה את מביאה?

"אני מביאה איתי את הדור הישן שגדלתי עליו יחד עם הדור החדש שגדלתי איתו, מוסיפה הרבה רגש וקצת פלפל ונראה לי שיוצא טעים".

במי את רואה מודל לחיקוי?

"נועה קירל, היא אומנם לא מהז’אנר אבל היא עשתה חתיכת דרך בכל מה שקשור למוזיקת פופ בארץ ועכשיו גם בעולם. בגילה הצעיר היא הביאה איתה משהו חדש ורענן, פרפורמרית אמיתית ונוגעת בכל הקהלים".

מה נאחל לך לשנה החדשה?

"הרבה בריאות לי ולכולם, כל השאר אני אעבוד קשה ואשיג בעצמי. בגזרת המוזיקה אאחל לעצמי לעולם לא להפסיק לרגש ולהתרגש - מהקהל, מהדרך שלי, ומהמוזיקה בכלל".

bottom of page