top of page
  • תמונת הסופר/תשחר אמאנו

ברוך שובך דודו אהרון

במציאות המהירה שבה הקצב מטורף, דודו אהרון מוציא אלבום שמזכיר לנו למה התאהבנו בו מלכתחילה. השילוב של אהרון העדכני עם הטעם של פעם הופך את אלבומו העשירי "כוכב גדול" לתענוג עם כמה שירים שיישארו פה לנצח

בדרך כלל כשמנתחים אלבום נהוג לעבור בכל רצועה ולדבר על טיבה, אבל במקרה של אלבומו העשירי והחדש של דודו אהרון צריך לדבר על המרקם כולו. מי שפרץ לחיינו אי שם באמצע העשור הראשון של האלפיים עשה זאת בסגנון ייחודי שמצד אחד הבליט את כישורי הכתיבה שלו לצד ההלחנה והיכולת לנפק בלדות מעולות וגם מוזיקה מקפיצה ומשמחת. ככה בדיוק נשמע האלבום "כוכב גדול", שמחזיר את דודו ההוא לקדמת הבמה, אחרי שנים של נדודים.

אהרון, כמו זמרים אחרים שפרצו בתחילת האלפיים, מצאו עצמם בשנים האחרונות מול דור צעיר שלקח את הפופ הים תיכוני למקום אחר. שירים קצרים, רובם חסרי משמעות, כאלה שמתפוגגים אחרי רגע. המצב החדש הוביל לדרישה למוזיקה של פעם, ודחפה זמרים מובילים להיענות לדרישה, חלקם אפילו חידשו את עצמם כדי לענות על הביקוש.

אצל אהרון השילוב מורגש, וכך תמצאו בתוך השירים רפרנסים ברורים לשירים של פעם (למשל, גברת מגונדת בתוך "אהובתי" הסוחף) והלחמה מאוד ברורה של בלדות עבר אל תוך "מדמיין אותנו" המצוין והטוב באלבום. הוא מחבר אליו את רינת בר ב"אישה זהב" שמאוד מתכתב טקסטואלית עם "תן מילה טובה" של אייל גולן, ומספק עוד בלדה מרגשת כמו "האיש הזה", ועוצמות מרשימות ב"כוכב גדול" וב"מאחל לך". שלא לדבר על "אמא אמא" שסימן את המגמה אבל נשאר מחוץ לאלבום, וכולו מתכתב עם אלינור ו"אוי אמא" של זוהר ארגוב.

כמקשה אחת, "איתך הייתי מלך" (אולי מתכוון למוזיקה הישנה?) הוא חזרתו של דודו אהרון למקום שבו התאהבנו בו, לנקודה שידענו שיש בו משהו אחר. רשימת הכותבים המפוארת שכוללת את אלירן אביטל, עדי כבירי, רותם חן, אופיר מלול, אבי אוחיון, אופיר כהן, אלירן אביטל, טל קסטיאל, רועי מכלוף, דודו אהרון עצמו ועוד רבים, מעידה על פתיחות ושיתופי פעולה שמאפשרים להוציא יותר מאהרון ולהחזיר אותו ואותנו לתקופות היפות ביותר שלו, שבהן יצר מוזיקה מעולה. ברוך שובך דודו.

bottom of page