top of page
  • תמונת הסופר/תשחר אמאנו

השמחה של אילנה


טקסטים ברמה גבוהה, לחנים עשירים וזמרת אחת מעל הכל המשלבת את העברית בצלילים כורדיים. "אהבה בתענוגים" של אילנה אליה הוא אלבום מושקע שמציג 10 רצועות שכולן שמחה מתפרצת

האלבום "אהבה בתענוגים" של אילנה אליה משול ליציאה למסע ארוך ומרתק. הנגיעות האוריינטליות לצד השימוש בכלים שנועדו למוזיקת רוק, שאותם מוליכה שירתה החדה והמדויקת, הופכים את היצירה שלה מרתקת במיוחד. ככל שהאלבום מתקדם, אליה מתעצמת, מביאה את עצמה ואת אמונותיה אל השירה הנשמעת לעתים פיוטית, מתכתבת עם בית אבא ועם אבא שבמרומים.

אליה היא בעלת תואר מאסטרית במוזיקה הכורדית בישראל ונחשבת לזמרת מיוחדת. קולה העולה והמסתלסל במעין גרסה עברית לשפה הכורדית, נישא למרחקים ונוחת היישר בתוך האוזן, הלב והראש של השומע. מי שאהב אותה בכורדית ודאי יתענג על הלחנים והעיבודים המצוינים והעשירים העוטפים את הטקסטים שמוגשים בשפה גבוהה ללא פשרות.

את האלבום פותח "אהבה בתענוגים" המצוין וככל שמתקדמים בו מגלים מחדש את שמחת החיים של אליה, את האהבה שלה לשירה, מתחברים לשירת המקהלה, לקולות הסאז המצוין של אליהו דגמי, ל"אחותי כלה" (הטוב באלבום), ולזמרת שמוכיחה שוב ושוב שהיא יכולה לטייל בין העולמות ולהיות קסומה בשניהם.

אילנה אליה // קבוקם

"אהבה בתענוגים" הוא אלבומה הרביעי של אליה, ויש בו סימנים לכברת הדרך שעברה הזמרת שמצד אחד יכולה להפגיז בכורדית את קרקוב ומצד שני להפוך כל שיר בעברית לתפילה. זו גדולתה של אליה, שמציגה 10 רצועות שכולן שמחה מתפרצת של זמרת שאוהבת לעשות מוזיקה, עושה זאת בדרך הייחודית שלה, ומספקת לכולנו רגעי אהבה מענגים ומוזיקה משובחת.

0 תגובות
bottom of page