top of page
  • שחר אמאנו

יפעת בר סלע מביאה את הגשם


הזמרת הצעירה מוציאה סינגל ראשון מתוך אלבום שבדרך, ומחדשת את השיר המזוהה כל כך עם נורית גלרון: "המילים של יונה וולך ממש ריגשו אותי". צפו בקליפ בבכורה

יפעת בר סלע למדה לנגן רק בגיל 26. מאז הפכו השירה והגיטרה לריפוי עבורה, ובחודשים הקרובים היא גם תוציא לאור את אלבומה הראשון והמסקרן "יֵשׁ לָךְ מָקוֹם". היום (יום ראשון) יצא הסינגל הראשון "זה הגשם", שמהווה חידוש לשיר שמזוהה עם נורית גלרון על פי מילים של יונה וולך. "אני מכוונת את המוזיקה שלי לכל מי שיאהב וירגיש חיבור אליה. הכי הייתי רוצה שהמוזיקה שלי תרגש ותיגע בכמה שיותר אנשים", אומרת בר סלע.

צפו בבכורה בקליפ של זה הגשם:

בר סלע נשואה לאייל ואמא ליהונתן בן השלוש ודור, בן חצי שנה. באמצעות המוזיקה והשירים היא עובדת עם בני נוער בעלי צרכים מיוחדים ולקויי למידה. "אחד הדברים המשמחים בעבודה עם התלמידים היא לראות תלמיד מוכשר עם אור בעיניים, כשהוא שר ומנגן ומביא את עצמו לידי ביטוי בתחום שהוא חזק בו", היא משתפת.

אם תשאלו את בר סלע איזו מוזיקה ספגה בילדותה, היא תספר לכם על מגוון רחב שנע בין מוזיקה קלאסית, ארץ ישראל, זהר ארגוב, בוב דילן, ג'ף באקלי, ועוד שורה ארוכה של רבים וטובים. את האלבום שלה היא "מבשלת" כבר עשור. "כן, זה הרבה מאוד זמן", היא אומרת. "אבל בעוד כמה חודשים הוא יוצא, וזה כמו לידה בשבילי, היום אני מרגישה בשלה ומוכנה. יהיו בו 11 שירים שאותם הלחנתי וכתבתי לצד יוצרים שונים ובהם צרויה להב, יונה וולך, אברהם חלפי, יורם טהר-לב, זלדה, מירון ח. איזיקסון, מירב רוט לפיד ויהוא ירון, שגם הפיק את האלבום".

למה בחרת כסינגל ראשון שיר שכל כך מזוהה עם נורית גלרון?

"השיר הולחן בתקופה של פרידה, והמילים של יונה וולך פשוט ריגשו אותי. הטקסט הגאוני של יונה וולך נגע לי בלב. המנגינה הייתה שם, ורק הייתה צריכה שהמילים של 'זה הגשם' יגיעו. לא ידעתי שיש לחן אחר ל'זה הגשם', לא זיהיתי את השיר המפורסם של נורית גלרון מהטקסט, אבל כשהמפיק המוזיקלי גיל סמנטה זמזם לי אותו ישר זיהיתי".

0 תגובות
bottom of page