ההצלחה של מאיה בוסקילה הובילה זמרים אחרים להשתתף בכוכב הבא עם אפס סיכויים להיכשל. הם מצוידים ביחסי ציבור מעולים, ניסיון שאין לחובבנים וגם נבחנים מול החברים שלהם לתעשייה, שלא מסתירים את הערצתם. כל זה, עשוי לחסל את אחד המרכיבים החשובים של הכוכב הבא. ואיך קשור לזה קובי מרימי?
בשנה שעברה זו הייתה רק מאיה בוסקילה. השנה הגיעו בעקבותיה שורה של זמרים שהחליטו להפוך את "הכוכב הבא" לקדם אירויזיון במתכונת שהכרנו בעבר ונכחדה. דנה לפידות, ניקי גולדשטיין, איציק שמלי, מועדון הקצב של אביהו פנחסוב, לואי עלי, שירה גבריאלוב ועוד שוודאי יגיעו בהמשך, הם רק חלק מהזמרים המקצועיים שרואים בתוכנית מקפצה לשיפור עמדות. איזה סיכוי יש לזמר חובבן שמוצא מולו שורה של אמנים מצוידים בניסיון עשיר ובצבא של יחסי ציבור? איזה יכולת יש לשופטים, חברים שלהם לתעשייה, לפסול אותם מלהגיע לשלבים הגבוהים? מה יכול לעשות זמר מתחיל כשמולו זמר עם גדודי מעריצים שיצביעו לו מהבית בשלבי ההכרעה ונערץ גם על ידי השופטים?
נדב גדג' באיוריזיון. זה סוד הקסם
קחו למשל את לואי עלי. הבחור הצעיר הוציא כבר כמה סינגלים, והגיע לשיר את "צליל מיתר". רק מה, עלי מככב בהצגה "זה אני" של אייל גולן, חתום אצלו (כמו איתי לוי) בליאם הפקות, וגם הוציא מיד סינגל עם השיר. מול מערכת כזו משומנת, ניצב המתמודד המתחיל שאף אחד לא ידחוף אותו, שלא מסוגל לקדם את עצמו כמו עלי או להתבשם בקשרים בתעשייה כמו שיש לו. האם יש פה תחרות הוגנת? האם אותו חולם חובבן, יכול להתמודד עם אביהו פנחסוב שכבר מילא האנגר פעם או פעמיים? עם דנה לפידות?
מועדון הקצב של אביהו פנחסוב. מקצוענים
כן, תגידו שהחיים לא הוגנים, ושאף אחד לא מצפה שהטוב ביותר ינצח כי ככה זה בחיים, ושאולי מנסים פה לחפות על הפאדיחה באירויזיון עם קובי מרימי בעונה הקודמת (אפס נקודות, להזכירכם) ולא לקחת סיכונים. אבל סוד קסמה של הכוכב הבא תמיד היה בפשטות שלה, ביכולת לקחת אלמוניים כמו נדב גדג' ונטע ברזילי להביא אותם בפסגה, בחשיפה של כישרונות חדשים שיכבשו וירגשו את המדינה בסיפור האישי. במתכונת הנוכחית, שבה כל אחד יכול להתמודד גם אם הוא מקצוען, מדובר בלא יותר מעוד קדם אירויזיון עם ועדה מסדרת של חמישה שופטים, שמתלהבים אחרי הכל גם לשיר עם הנבחן שלהם שהם מעריצים.