top of page
  • שחר אמאנו

הכתיבה מצילה אותי


אביב טרנר גדלה בבית צבאי ובחרה בקריירת משחק, דיבוב ושירה. אלבום הבכורה שלה שייצא בקרוב, מתאר סערת רגשות שלמה. "אזרתי אומץ להיות שקופה מול העולם". ומה אומרים במשפחה, כולל הסבא יעקב טרנר?

משמיעה ראשונה של השירים של אביב טרנר אי אפשר להימנע מההשוואה לג'יין בורדו. אותו סגנון עדין, אותו קול מתקתק. אבל כשחופרים מגלים סיפור אחר לגמרי על ילדה שספגה את המשמעת הצבאית בבית (אחרי הכל היא הנכדה של יעקב טרנר, כן ההוא מחמש דקות מבאר שבע), זמרת שנמצאת בדרך לאלבום וגם מדבבת בשעות שהיא לא שרה. "במשפחה מצד אחד מאוד תומכים שאני יוצרת משהו והולכת על זה עד הסוף. ומצד שני, תמיד מנסים להחזיר אותי לקרקע - והקרקע היא כמובן, שאני צריכה לבחור במקצוע ריאלי", היא אומרת.

טרנר משחקת בקבוצת התיאטרון הירושלמי ובתיאטרון הקיבוץ. היא מדבבת ומקריינת, והשתתפה בכמה סרטים. "דיבבתי בסדרות סופר סטרייקה, מרבל ג׳ן, צ׳ופ צ׳ופ נינג׳ה, לגו חברות ובסרטים אגדה עם זנב וסינדרלה הסיפור האמיתי, שממש עוד מעט ייצא לקולנוע", היא מספרת. "לפני שלוש שנים התחלתי להחיות טקסטים ששוכבים שנים במגירה, וכתבתי להם לחנים. אני מאמינה שהאלבום ייצא תוך חודשיים-שלושה".

האלבום, כך מתברר, עבר שלושה גלגולים, בשלוש הפקות שונות. הוא כולל טקסטים על אכזבות, פרידות, התחלות חדשות, אופטימיות, פריחה, התמודדות, מוות, אבל, וסערת רגשות שלמה. על הייעוץ האמנותי תמצאו את תמיר חיטמן, ועל ההפקה את אלדד ציטרין. "בכל הקליפים שלי הייתי מעורבת בכל תהליך כתיבת התסריט, בחירת השחקנים, הבימוי, המשחק וכו'. אני משלבת את כל התחומים, וגם ממשיכה לעשות הצגות".

איך המשפחה הצבאית הגיבה לכיוון שבחרת בו?

"המשפחה לא תמיד הייתה בעד הצד האומנותי. בכל זאת, אנשי צבא וקריירה קשוחים, ובעיקר ראליים, מה שהוחדר שנים - אין חיים ללא פרנסה".

את זוכרת משהו מהבסיסים שהתגוררתם בהם? היית בת 4 כשעזבתם.

"יש שני דברים שטותיים שאני זוכרת משם. הראשון הוא שבניתי עם אבא איש שלג, ומאוד רציתי לקחת מהשכנים את האביזרים שהם שמו על האיש שלג שלהם (אף מגזר, צעיף וכובע), הוא לא הסכים. ואז נשאר לנו איש שלג מכוער. והדבר השני הוא שכלב אחר מהשכונה טרף את הכלב שלנו, קברנו את הכלב בבסיס. ומדי פעם היינו באים לקבר לבקר".

איך זה להיות הנכדה של יעקב טרנר?

"גם גאווה וגם מעורר השראה. סבא שלי הוא מושא להערצה. בעיניי הוא יחיד במינו, ומעטים האנשים מסוגו. עד היום מקבלת פידבקים ודרישות שלום לסבא מכל כך הרבה אנשים שאני לא מכירה, וזוכרים אותו מימים עברו ומוקירים לו תודה. תמיד מחמם לי את הלב".

מילות השירים שלך נעות בין אכזבה למחשבות קשות. על מה הם נכתבו, והאם יש להן יעד כלשהו?

"אני כותבת כשאני מוכרחה לכתוב. הכתיבה מצילה אותי. כולנו נכנסים לסערות רגשות ולפלונטרים עם עצמנו. הדרך שלי להתמודד היא לכתוב. ככה אני מנקה את עצמי ומתמודדת עם סיטואציות לא פשוטות בחיי".

מי את רוצה שישמע את השירים שלך?

"וואי. זו שאלה מאוד קשה. השירים שלי הם אני. שקיפות שלי. עד שהיה לי את האומץ להיות שקופה מול העולם, אני מזמינה את כולם להקשיב".

0 תגובות
bottom of page