top of page
  • שחר אמאנו

הפוך מהיקום


עומר אדם לוחץ מכיוון אחד, מדורי הרכילות סוגרים עליו מצד שני. אייל גולן נמצא שוב על המוקד ולאו דווקא בגלל השירים שלו. ומה מעיד דירוגו כאמן המושמע ביותר בשנה העברית החולפת

אייל גולן מושך אש לא מהיום. היותו בצמרת המוזיקה הים תיכונית בישראל, יחד עם הסתבכויות כאלה ואחרות והתנהלות לא נכונה, הפכו את גולן למטרה מובהקת, לא מעט באשמתו. בתקופה האחרונה הלחץ סביבו רק מתגבר. מדורי הרכילות לוחצים, עומר אדם משיג מטרות (לפחות מבחינת יחסי ציבור) שהופכות אותו לזמר המדובר בישראל, הסיפורים המוזרים סביב הזוגיות שלו עם דניאל גרינברג מוסיפים אש למדורה, והמוזיקה, איך נגיד בעדינות, לא מחפה על הכל.

מול כל זה עומד הנתון המרשים: הזמר המושמע ביותר בישראל עם 24,257 השמעות בכל תחנות הרדיו, לאו דווקא הבכירות שבהן. הצצה לרשימת השירים המושמעים חושפת את גולן במקום הרביעי עם בניה ברבי, ובמקום ה-18 עם עופר ניסים. השיר הראשון שלו לבד נמצא רק במקום ה-33 עם "הפוך מהיקום", כשם אלבומו האחרון.

הנתונים מוכיחים שהנאמנות של הרדיו לאייל גולן נותרה על כנה. אחרי הכל, המוזיקה שיצר בעשרים השנה האחרונות הותירה חותם, אבל זו שהוא מייצר באחרונה קצת מקרטעת. רובה לא תשרוד עוד שנתיים שלוש, הדור הצעיר כמו עדן בן זקן ועומר אדם מתחיל להשתלט על רשימות ההשמעה עם שירים חדשים, גם אם מדובר במוזיקת פח, וגולן מנסה להידמות להם במקום לייצר מוזיקה אחרת וטובה יותר שתבדל אותו.

לתוך כל זה נכנסים החיים האישיים של גולן, שמתדלקים היטב את מדורי הרכילות. כן הסיר עוקב, כן או לא מדבר עם ההוא והזאת, סיפורי הזיה על כישופים, ראיון מיותר לאורלי וגיא שחיכו לו בפינה, בנות זוג מהעבר שמתראיינות וחושפות הכל. הרשתות החברתיות חוגגות עליו, וגולן שוב נכנס למגננה.

את כל אלה יכול לנצח שיר אחד טוב, להיט. האם אייל גולן של היום מסוגל לספק אותו? לא בטוח. המרדף אחרי הצעירים והניסיון המיותר להתאים את עצמו למוזיקה העדכנית, הפאסיביות שלו במקום להוביל את עצמו ואת הז'אנר למקומות שבהן הוא יהפוך לזה שרוצים לחקות, תוקעים את גולן במקום – גם אם יש מי שמשדר לו אחרת.

כולם מסכימים שלגולן יש קול זהב, מה הוא עושה איתו זה כבר משהו אחר לגמרי. בינתיים, הוא ימשיך להוציא מוזיקה בינונית, לככב במדורי הרכילות ולהתבשם ממצעדים שאין בינם לבין המציאות דבר וחצי דבר (אריק איינשטיין במקום החמישי והוא מת כבר כמה שנים, שלמה ארצי לא הוציא אלבום כבר 3.5 שנים אבל ממוקם במקום השלישי, ושניהם בלי שיר אחד ברשימת המושמעים ביותר) בזמן שבשטח יש כוחות חדשים שניהול נכון מקדם אותם לעבר הפסגה, ולא רק במספרים יבשים ומסכמים.

0 תגובות
bottom of page