top of page
  • שחר אמאנו

השבת של אתי ביטון: פיוטים, בדיחות ואוכל מרוקאי


היא זוכרת חוויה מצחיקה-כואבת מאחת השבתות, אוהבת לנסוע להורים בבאר שבע ולשמוע את אבא מפייט ומספר בדיחות ולא מופיעה כבר שבע ביום המנוחה. אתי ביטון עונה על ראיון השבת של "הכותל הישראלי"

אתי ביטון הוציאה בימים אלה סינגל חדש "הכל מושלם", זמן מדויק לראיון שישי של "הכותל הישראלי" על היום החשוב בשבוע, שכל אחד מאיתנו מעביר אותו בצורה אחרת.

מופיעה בשישי בערב או שומרת?

"שומרת שבת כבר שבע שנים. גם שלא שמרתי לא הופעתי אף פעם בשבת".

מבשלת או קייטרינג?

"מבשלת, חד משמעית! אין על אוכל ביתי".

איך את מקבלת את השבת?

"בדרך כלל נוסעת להורים שלי בבאר שבע, מדליקה נרות ומקבלת את השבת בקידוש עם המשפחה. אם אני לא נוסעת להורים אני מבשלת דגים מרוקאים חריפים ועוד כל מיני תבשילים שאמא לימדה אותי".

מה את אוהבת לעשות בשבת?

"זמן איכות עם המשפחה שלי. תמיד שמח אצלנו בבית, אבא מפייט וכולם שרים יחד. אבא מספר לנו סיפורים מצחיקים על הילדות שלו בקטמונים ואחי הקטן מספר בדיחות במרוקאית. אין על המשפחה, אנחנו הכי מחוברים שיש".

איזה מזמור את אוהבת מתפילת השישבת?

"שלום עליכם מלאכי השלום, לכה דודי".

ספרי חווית ילדות שהתרחשה בשבת, זיכרון.

"בילדותי בשכונה ו' בבאר שבע ישבתי על הברזלים עם כמה חברים. אחד מהם הבהיל אותי מאחור, נפלתי עם הפנים ישירות לרצפה ושברתי את האף. עד היום יש לי סימן. חחח".

ונעבור לחלק האמנותי

בתחילת הדרך אמרת שאת מושפעת ממוזיקה ערבית, אום כולתום, ננסי אג'רם וכדומה. אני טועה או ששינית כיוון?

"בתחילת הדרך הייתי מאוד מושפעת מהמוזיקה המרוקאית והערבית, זה לגמרי חלק ממני ויישאר תמיד. בהופעות אני שרה בערבית, במרוקאית ובעברית. בשנים האחרונות אני מושפעת מהרבה סגנונות, שומעת זמרות גדולות כמו אדל וליידי גאגא לצד אום כלתום וננסי א'גרם. אני מאד סקרנית וחשוב לי לחדש לקהל ולהוציא חומרים עם הפקות עכשוויות, בשילוב עם הקול שלי זה יוצר משהו חדש ואחר".

ב-2012 יצא האלבום "פתגם סיני" ונדמה היה שאת בדרך לפרוץ קדימה. מה קרה בדרך?

"הייתי שש שנים בחברת תקליטים, זכיתי שם להצלחות אבל היה קשה לי עם קצב העשייה. חייתי את השטח והרגשתי בשלב מסוים שאנחנו לא באותו ראש. הייתי רעבה בדיוק כמו היום. היום אני מעורבת בהכל, מכתיבת השירים ועד הפינישים האחרונים במיקס".

השוק הים תיכוני מתחיל להתמלא בזמרות, איך את רואה ואיפה את מוצאת את המקום שלך?

"אני שמחה שבשנים האחרונות יש יותר ויותר זמרות, אני בעד כוח נשי. וגם אם רואים את זה כ'תחרות', לדעתי זאת תחרות בריאה. בתחילת דרכי זה לא היה ככה, תמיד היו שואלים אותי אם אישה יכולה להצליח בתחום שמצטייר כל כך גברי, אבל העובדות בשטח! מדברות, גוון הקול שלי לדעתי לא דומה לזמרות אחרות, לכל אחת יש את הדרך שלה, עם שירים טובים מנצחים בסוף, הכוח הוא בהתמדה".

מה את עונה למי שטוען שאתי ביטון עדיין לא מצאה את עצמה, שאולי אפילו התפספסה?

"אני מציעה לו להקשיב לשירים החדשים. אני לא רוצה להשתעמם ממה שאני עושה ולמחזר את עצמי. המטרה שלי היא תמיד לחדש, אם אני נוגעת בעוד סגנונות זה אומר שלא מצאתי את עצמי? להפך. הקהל מצפה להפתעות כל הזמן. רוב האמנים עוברים דרך לא פשוטה, יש עליות וירידות, חיפוש עצמי, חששות והרבה רצון להצליח. אבל אני תמיד אומרת, מי שהמוזיקה באמת בנשמה שלו בסוף האמת שלו מנצחת. המוזיקה היא החיים שלי, אני כאן כדי להישאר".

הסינגל החדש שלך "הכל מושלם" קליל יותר מהשניים הקודמים. זה לכבוד הקיץ?

"השיר החדש באווירה צינית וקלילה. שיר כייפי, גם אם לא הכל הולך לנו בדיוק כמו שאנחנו רוצים, לפעמים צריך לשחרר, לקחת הכל בפרופורציות. תכל'ס על מה יש לנו להתלונן? הכל מושלם והקיץ הזה הולך להיות שמח:)".

0 תגובות
bottom of page