top of page
  • שחר אמאנו

התימניה הגדולה שמחה


התופעה המוזיקלית שעמדה במרכז הבמה בבארבי העניקה תחושה של חו"ל, של משהו שגדול יותר מסך שלוש חלקיו האחיות תאיר, תגל ולירון. אל תסתבכו בלבטא את שם הלהקה אלא רק תקשיבו למוזיקה שלהן. והיא מצוינת לא רק ברמה המקומית. לכו לראות לפני ש-A-WA עפות מכאן לחו"ל בצעד תימני

"כאן זו ההופעה של להקת איווה?", שואלת אחת המגיעות בכניסה את המאבטח בבארבי בתל אביב, שמהנהן ומבקש מהאישה שלפניו לפתוח את התיק. אחרים שנתקעו בלי כרטיסים חיכו שמישהו יבטל ל"להקה של התימניות" כי הכל היה סולד אאוט (אבל באמת). ככה זה שכשאתן הכי לוהטות בסביבה והמוזיקה המצוינת מדברת בעד עצמה, גם אם חלק מהקהל שהגיע לראות אתכן לא מסוגל לבטא את שם הלהקה כמו שצריך.

צפוף מאוד היה בבארבי. קשה היה לזוז, או יותר נכון למצוא את הכיוון שאליו אפשר לרקוד כי כולם היו בתזוזה. התופעה המוזיקלית שעמדה במרכז הבמה בתל אביב העניקה תחושה של חו"ל, של משהו שגדול יותר מסך שלוש חלקיו האחיות תאיר, תגל ולירון. מבט מעמיק אל תוך הקהל גילה שהוא חוצה מגזרים והיווה הוכחה שמוזיקה טובה מגיעה לכל מקום, גם אם היא בתימנית שאינה מובנת לכולם.

A-WA השיקו בהופעה את אלבומן השני "ביתי פי ראסי" (הפקה מוזיקלית של תמיר מוסקט המצוין), המבוסס על סיפוריה של הסבתא רוחל. על הבמה אפשר היה לראות בבירור את המעצמה בהתהוות. תאיר חיים היא זמרת על, המושלמת בצורה מצוינת על ידי אחיותה לירון ותגל, שנשמעו לעתים כמו הזמרות הצעירות בעלות הקול הכי זקן בסביבה. לי זה הזכיר את המקהלות הגדולות בעולם הערבי, הנותנות מענה והד לזמר המוביל ומחברות את הכל לעונג אחד צרוף.

הגרוב התימני, העיבודים הבינלאומיים, החיות על הבמה של האחיות חיים שלא הפסיקו לרקוד ולנוע, הראו שמדובר במשהו אותנטי לחלוטין, והפכו את ההופעה של A-WA למשהו בלתי נשכח. כזה שאתה רוצה לראות שוב ושוב כי גם אתה, כמו סבתא רוחל, יודע שהבית שלך נמצא היכן שהמחשבות שלך, ותופעת A-WA בהחלט מעוררת מחשבה על דור צעיר שלוקח את המושכות במוזיקה מבית אבא, אמא וסבתא ומדהיר אותה קדימה אל תוך המציאות הישראלית המורכבת.

לא רחוק מהבארבי הופיע זמר כלשהו בעוד מהלך יחצני שנועד לשבור את תקרת הזכוכית המקומית ולהראות למי יש הכי גדול. עשרות אלפים הצופים שבאו לצפות בו בשרב הלוהט, הפסידו הופעה של האחיות חיים, שהמוזיקה שלהם תגיע רחוק יותר ממנו, הרבה יותר רחוק. אל תרשו לעצמכם להפסיד אותן לפני שהן עפות מכאן לכבוש את העולם בצעד תימני.

0 תגובות
bottom of page