top of page
  • שחר אמאנו

לפנינו המבול


הם עובדים כבר שבע שנים על המוזיקה שלהם ויש להם מאות אלפי צפיות ביוטיוב. האחים בר ואדר אלפנדרי, "דור המבול" בשבילכם, מסבירים מדוע בחרו לשיר דווקא רוק ואיך הופעה אחת בטלוויזיה שינתה את הכל. וכן, הם גם מזמינים אתכם להופעה שלהם ב-25.7 בתמונע, שם תוכלו לפגוש את צבא האמת של "דור המבול"

דור המבול | צילומים: ארז שני, אוסקר דאלאס

תפתחו את ספר בראשית. דפדפו קצת. תמצאו שם את "דור המבול", לא הלהקה, הדור ההוא שהביא את המבול אחרי חטאים מרובים. עכשיו תנחתו במציאות ותכירו את האחים בר (27) ואדר אלפנדרי (23) מרחובות, שמביאים אותה ברוק. "הפרשנות שלנו לשם הזה היא שדור המבול הוא הדור שלנו, דור ה-Y, דור המסכים, הדור החדש שמשנה את העולם ומביא את המבול, ובהקשר שלנו, להביא את המבול למוזיקה הישראלית ולשנות אותה", הם מסבירים.

האחים אלפנדרי גדלו על ענקי הרוק האמריקאים של שנות ה-90. את ההשראה שאבו מלהקות רוק כמו פו פייטרס, ארקטיק מאנקיז, ביפי קליירו, אינקיובס ועוד. תוסיפו לזה את ההשפעות הישראליות מהבית כמו אהוד בנאי, החברים של נטאשה, אמיר דדון ועוד, ותקבלו להקת רוק אלטרנטיבי שבה מנגנים גם אורי מנחם (31) על התופים ונעם טמיר (31) על הבס.

צריך להיות ממש נועזים או משוגעים לעשות רוק בישראל בשנים האלה. מה חשבתם לעצמכם?

"את האמת? מוזיקה לא באה מהראש, היא באה מהלב. אז אפשר לומר שלא חשבנו פשוט מנגנים את מה שנותן לנו השראה ואת המוזיקה שאנחנו הכי נהנים לשמוע. הרי להיות מוזיקאי זו גם ככה החלטה די משוגעת, אז למה לא לקחת את זה עד הסוף? כל הלהקות שאנחנו אוהבים לא רק רכבו על גל קיים אלא יצרו אותו, ואנחנו רוצים להיות חלוצי הרוק העברי החדש של השנים שלנו ולהחזיר אותו ללב המיינסטרים".

הייתי בהופעה של משינה והם אמרו שבגלל המיעוט ברוקרים, יש לבחור אותם בקפידה כמו חיילים במלחמה. איך משנים את התמונה עבור הרוק בישראל?

"באמת מרגיש לנו לפעמים שרוק הפך בשנים האחרונות למילה גסה. בגדול, הדרך לשנות את זה היא ליצור מוזיקה חדשה ומעולה בז'אנר הזה, וליצור סצנה שלמה של רוק (כמו בתור הזהב בשנות ה-90'), כדי שתיווצר שוב קהילה שלמה סביב הרוק, יקומו פסטיבלים על טהרת הרוק וככה הז'אנר הזה יהפוך שוב לדבר הכי חם במיינסטרים.

האודישן ב"דה וויס". חשיפה אדירה

האחים אלפנדרי מפרגנים למי שמעז לעשות רוק כמו פול טראנק, אלישע בנאי וארבעים השודדים, הילה רוח, ועוד לא מעט אמנים צעירים. הם מעידים שיש להם מאות אלפי צפיות ביוטיוב, אבל את החשיפה הגדולה באמת הם קיבלו בכמה דקות ב"דה וויס".

איך אתם מסבירים את הפער?

"לקחנו בחשבון שזה מה שיקרה. קורעים את התחת 7 שנים, מקליטים, מופיעים, מצלמים קליפים, הכל DIY, ובסוף שידור אחד של כמה דקות בפריים טיים וכולם תוהים מאיפה צצת. זה הכוח של הריאליטי, בגלל זה הגענו לשם, כדי להביא את המוזיקה שלנו ואת כל הז'אנר הזה לחשיפה ארצית, משהו שמאוד מאוד קשה לעשות בדרך אחרת".

הבנתי שיש לכם גרעין מעריצים: "צבא האמת של דור המבול".

"הם הולכים איתנו כל מקום ונתנו לנו רוח גבית גם בשנים בהם זכינו לפחות פרסום. אנחנו שומרים איתו על קשר בקבוצת פייסבוק/וואטסאפ סודית והוא בא איתנו לכל הופעה".

את מי אתם מצפים לראות בהופעה שלכם ב-25.7 בתמונע, שבה תשיקו את מיליון לאחד?

"תכל'ס? כל מי שאוהב רוק מודרני ובועט אמריקאי/בריטי, כדי שיכירו את הגרסה המקומית שאנחנו עושים פה, וכל מי שנחשף אלינו בעקבות התוכנית והסינגלים האחרונים ששחררנו: מיליון לאחד ומספר. מה שבטוח שהולך להיות מבול".

0 תגובות
bottom of page