top of page
  • שחר אמאנו

אני נאמן לאמנות שלי


"בעיניי לאמנות וליצירה אין גיל. אמן יכול להגיע לאנשים ולרגש עם האמנות שלו בכל גיל זמן ומקום". כך אומר ילון לוי בן ה-31, שעובד בימים אלה על אלבום הבכורה שלו אחרי שנים שבהן התמקצע לדברים וספג סגנונות שונים שהביאו אותו עד הלום

ילון לוי , מוזיקאי ויוצר במקור ממבשרת ציון, עוסק במגוון רחב של תחומים בעולם המוזיקה: הלחנה וכתיבה, ביצוע, עיבוד, הפקה והוראת מוזיקה. בנוסף בשנים האחרונות הוא עובד עם אוכלוסיות בחינוך המיוחד, מלמד ומנחה הרכבים. כעת הוא מאמין שהגיע הזמן שלו.

"אני לא בהכרח הייתי משתמש בהגדרה של "לפרוץ" אלא יותר כהגעה לתודעה של אנשים, ואת זה אני עושה ובתהליך ובדרך ארוכה של שנים של עבודה שצברתי ניסיון בתחום", הוא מספר. "התמקצעתי על כלי נגינה, יצרתי עשרות אולי מאות לחנים, הפקתי והשתתפתי בהפקות, שיתפתי פעולה עם מוזיקאים אחרים, הקלטתי את החומרים המקוריים שלי וגם עבור אחרים. הופעתי הרבה ובמקומות מגוונים וכמובן השקעתי ועדיין משקיע מאמצים כלכליים רבים וכוחות נפשיים וכל זה, זה המסע שלי. כיום אני מגיע ממקום בשל, יודע מי אני בתור אמן, למה אני עושה מוזיקה ומהן החזקות שלי במיוחד אחרי שנים של התנסות בתתי תחומים בעולם המוזיקה".

הסינגל על גג העולם. צילומים: יובל כהן

את סגנונו הוא הוא מגדיר פולק-רוך קל ומוזיקת עולם, שזה במילים אחרות – הכול. באחרונה יצא הסינגל שלו "על גג העולם" שמדבר על חופש. "חופש אמיתי בשבילי הוא חופש פנימי בו אני מרגיש מאושר, עם ביטחון מלא, מאמין בעצמי ובדרך שלי, מרגיש שאני יכול להיות מי שאני בכנות ובאותנטיות ללא שום פחדים ומגבלות", הוא אומר. "היו לי כמה סיטואציות של חופש אמיתי, בין אם ישיבה על סלע ענק עם בחורה שבה התאהבתי בפרו, ובין אם בטיול בארצות הברית עם המשפחה, צניחה חופשית או בהופעה האחרון שלי שבו ניגנתי את על גג העולם ופשוט הפצצתי. זו הייתה אחת ההופעות הטובות שהיו לי אי פעם".

כיום שרים יותר פופ, יותר קליט. אתה בחרת ללכת לכיוון אחר.

"אני יוצר מה שאני ומי שאני, והסגנון שיוצא זה מה שיוצא מעומק נשמתי עם משמעות ותוכן. אם אני לא מתרגש מלחן שלי, אז אני לא משמיע אותו בכלל, רק מה שמרגש אותי אני משמיע לאנשים ויודע שיש פוטנציאל שזה ירגש אחרים. יש לי שירים קליטים ויש פחות. אני לא מת על הגדרות, העיקר שהשיר יעשה טוב על הלב של האנשים. בסופו של דבר אני נאמן לאמנות שלי".

0 תגובות
bottom of page