top of page
  • שחר אמאנו

השיר החי של הזמר המת


ההופעה של מארק מרטל היא מסוג האירועים שבהם הזמר מודע למעמדו והקהל מבין שמולו ניצבת גרסת כיסוי קולית ותיאטרלית של פרדי מרקיורי האגדי. התוצאה היא מופע מושקע, סוחף, כזה שמעניק כבוד למקור וקהל שמקבל מנה גדושה של הלהקה המיתולוגית ועף על זה. ב-21.3.2020 הוא צפוי לעשות זאת שוב בישראל

את ההופעה של מארק מרטל ניתן להגדיר על פי שיר ישן של שמוליק קראוס המנוח, ששר על "השיר החי של הזמר המת". 28 שנה אחרי שפרדי מרקיורי הלך לעולמו, מרטל הוא גרסה חיה ומוצלחת למדי של האגדה שהייתה באמת. כשהוא נישא על גלי הצלחת הסרט "רפסודיה בוהמית" על להקת queen המיתולוגית והסולן המשובח שלה, ומצויד בקול נאמן למקור, הצליח מרטל למלא את האנגר 11 בנמל תל אביב ולהעיף את הקהל לשמיים.

bohemian rhapsody

אלפי הצופים שהגיעו להופעה של מרטל יחד עם The Ultimate Queen Celebration, קיבלו את הלהיטים של הלהקה בצורה כמעט מושלמת. אל תחשבו שמרטל הוא חיקוי של פרדי או שמדובר במופע קאברים בלבד. ההופעה האיכותית והסטנדרטים הגבוהים השתלבו היטב עם הגשה מצוינת שהעניקה את הכבוד הראוי לרביעייה המופלאה, שכל אחד מאיתנו התחבר אליה בשלב מסוים בחייו, אם דרך סיפורו הטרגי של הסולן או הסרט עולמו של ווין, או כאלה שגילו את הלהקה מרובת הסגנונות עוד בתחילת הדרך. לכל אחד יש queen משלו ומארק מרטל הגיש אותה לקהל ברגישות ובנחישות, ובעיקר בכישרון אינסופי.

אבל זו לא רק השירה, אלא גם המימיקה. מרטל לא חסר במחווה גופניות של מרקיורי (לא שהוא יכול להשתוות למקור, אף אחד לא יכול), כאילו מסביר לכולם שגם הוא מודע לכך שהוא כאן בגלל ההוא. הדיאלוג שלו עם הקהל היה חשוב, הסיפורים הקטנים ("אמא שלי אמרה שזה יפה שאני מבצע שירים של אלביס", הוא אומר אחרי crazy little thing called love), בניית הליינאפ שהובילה אל נקודת השיא שבה הקהל החל למחוא כפיים כדי לקבל את we will rock you, והפינאלה המצוינת של we are the champions, שרבים זכו להכיר מאימפריית הכדורסל מהצד השני של תל אביב.

love of my life

ההופעה של מרטל היא חובה לכל מעריצי queen. לא רק בגלל הדמיון הקולי המדהים בינו לבין פרדי, אלא בעיקר כי היא עושה הרבה כבוד לכל חברי הלהקה, ללהיטים שלהם, ומשמר את המוזיקה המצוינת שלה בגרסה עדכנית, המודעת היטב למעמדה. לעתים נראה היה שהקהל מוכן להישאר עוד כמה שעות ולצפות בפלא המתרחש על הבמה, אבל כל הופעה חייבת להסתיים. אבל אל תדאגו, אני בטוח שרבים מהם פשוט ניגנו את queen המקורית במכוניות בדרך הביתה. ומי שפספס, יוכל לצפות במרטל שוב ב-21.3.2020, עת יגיע שוב לישראל.

0 תגובות
bottom of page