top of page
  • שחר אמאנו

חסרי תרבות


מירי רגב גזרה כותרות על תיק התרבות בעימותים ישירים עם האמנים, שלא חסכו ממנה ביקורת קשה משלהם. רגע לפני הבחירות, דומה שאף אחד לא דורש את התיק שחולש על מיליוני אנשים והוא יחזור לגודלו הטבעי

מירי רגב | צילום מסך מתוך ועידת ישראל לתרבות

אז מה אתם יודעים על תוכניות הממשלה הבאה לתחום התרבות? כלום ושום דבר. בעוד מערכת הבחירות נעה סביב ספינים כאלה ואחרים, אפילו על לגליזציה מדברים יותר, התרבות נשארת כזו שאף אחד לא מדבר עליה. אפילו השרה הנוכחית, זו שמצד אחד הגדילה תקציבים אבל מצד שני הצליחה להתנגח בכל דבר שזז באמצעות המשרד שלה, לא רוצה עוד בתפקיד. האם ההתעלמות מהתרבות בעצם מסמלת את העובדה שאמנים ויוצרים אמנם עושים רעש, אבל תחום התרבות לא ממש חשוב כפי שנדמה?

מירי רגב. כותרות משני הצדדים | צילום מסך עליון: מתוך ועידת ישראל לתרבות

מירי רגב פעלה במשך הקדנציה כדי לפרוס תקציבים למקומות שקודם לא נהנו מכך. הרעש הגדול נבע ממדיניות שחלקה הייתה "דווקא" אך עוררה זעם וכעס על פגיעה ב"קודש הקודשים". אחרי שהבינה שהמשרד ממנף אותה לכותרות היא המשיכה לייצר אותן על בסיס יום יומי, ולצד זאת להפגין חוסר ידע משווע, שלא לומר בורות, בנושאים שהיא אמורה להיות אחראית עליהם. אבל כפי שנראה, גם רגב הבינה שמיצתה את העסק, ופניה קדימה, לתיק בכיר יותר.

בטח חשבתם שיהיו קופצים על תיק התרבות והספורט המתפנה, אך איש לא מתייחס לכך. שום מפלגה לא הניחה את התרבות בראש סדר העדיפויות או ציינה כי תבקש אותו לעצמה. אחרי הכל, מדובר בתיק שולי, שרק מי שאיישה אותו נתנה לו נפח – ומי שתקף אותה קיבל כותרת על כך. המשרד חולש על מיליוני בני אדם, בתרבות ובספורט, אך את השירות הזה איש כנראה לא רוצה לקחת על עצמו, בטח כשכל שחקן או במאי זוטר מרשה לעצמו לקלל אותך או להעביר עליך ביקורת בכל הזדמנות שאפשר, ולאו דווקא בעדינות.

מחאת האמנים. עכשיו הם שותקים | מתוך מבט עם יעקב איילון, כאן 11

בסופו של דבר, המשרד הזה צריך שר חזק שידאג באמת לאמנים, הצעירים והוותיקים (אני עוד מחכה לרדיו ותיקים שהבטיחה רגב אחרי התאבדותו של גבי שושן ז"ל) ולא עוד פופוליסט. אבל דומה שגם הפעם מי שיקבל אותו זה יהיה במסגרת סתימת חורים קואליציוניים ולא כדרישה מובהקת.

השתיקה כעת, כמו בסיטואציות פוליטיות אחרות, מעידה שוב שהאמנים והזמרים מתעוררים רק אחרי שהכל כבר סגור מבחינתם. את הרעש, הם שומרים כנראה לכותרות העיתונים והאתרים, פחות עבור הקהל שהם אמורים לבדר, יותר עבור עצמם.

0 תגובות
bottom of page