top of page
  • שחר אמאנו

המוזיקה ניצחה הכל


רן זילכה ואמיר שוורץ הקימו לקהות בתיכון אך השירות הצבאי קטע את ההצלחה. עכשיו, כמעט 30 שנה אחרי, הם חוזרים יחד כ"קאדנס" ומוציאים סינגל ראשון בדרך לאלבום

כנראה שמה שיכול לגרום למישהו להתחבר אחרי עשרות שנים זה רק מוזיקה ואהבה. וזה בדיוק הסיפור של רן זילכה ואמיר שוורץ, שהחליטו לחזור לנגן יחד אחרי למעלה מחצי יובל שבו כל אחד הלך לדרכו. כעת הם חוזרים עם "קאדנס", דואו מוזיקלי של גיטריסט ומתופף, שפעל במועדונים בשנות השמונים, והתאחד אחרי הפסקה של 30 שנה.

זילכה ושוורץ החלו את דרכם המוזיקלית בתיכון בשנות ה-80 והקימו שתי להקות- אינץ' ורפורמה. הם הוציאו כמה סינגלים שהושמעו ברדיו, הופיעו במועדונים כמו השירוקו, הפינגווין והליקוויד, ובשיא ההצלחה התגייסו לצבא. המוזיקה, מן הסתם, נפסקה.

קאדנס עם טנג'יר | צילומים: כרמית חדידה, עופר חג'יוב

חלפו 25 שנה. זילכה ושוורץ נפגשים בשנת 2012 ומחליטים לחזור לנגן יחד. הם מתחילים לחפש דרך מוזיקלית שתביא לידי ביטוי את התובנות מהשנים שעברו, והשאלות שעלו מתוך מרד הנעורים הישן. כאילו לא חלפו עשרות שנים, הם מתחילים וכתוב ולנגן יחד, כשאת ההפקה מבצע גיל סמנטה המוכשר.

אלבומם החדש צפוי לצאת בחודשים הקרובים, ומתוכם יצא "טנגי'ר" החמים, שמדבר על בני זוג המתלבטים אם להמשיך יחד. הצליל נשמע כאילו נלקח משנות השמונים הרוקיסטיות, הקול הנוגע והעיבוד העדין, לוקח את השיר את המחוזות הנכונים, לא בומבסטי מדי כיאה לשיתוף פעולה בין מתופף וגיטריסט. עדין, כמו אהבה שמתחדשת אחרי עשרות שנים. מסקרן.

0 תגובות
bottom of page