top of page
  • שחר אמאנו

אורן הגדול


במשך שעה ורבע הפנט אורן ברזילי את הקהל. החיות ניכרה בהופעתו ובהופעת הצוות שלו, הקהל גדש את המקום, והכל לווה במוזיקה מצוינת ומשובחת. כך נראתה השקת האלבום "בתפילות שלי"

אורן ברזילי עוצר מדי פעם ומספר חוויות שכל מוזיקאי מתחיל מכיר מקרוב. אבל ברזילי הוא לא זמר מתחיל, הוא אחד שעבר כברת דרך ארוכה וכמה גלגולים עד שנעמד על במת הבארבי בתל אביב כשמולו מאות אנשים שבאו לראות אותו, ורק אותו. את כמות האהבה הדו צדדית קשה לכמת למספרים, אי אפשר להעביר בצורה כתובה, תצטרכו להיות שם בעצמכם בהופעה הבאה.

אתה יכול להיות הזמר הכי טוב בעולם ולהשקיע בפרטים הכי קטנים, אבל אתה לא שווה כלום אם אין לך קהל. כשברזילי מספר כיצד נדד בין מקומות שבהם ביקש להפיק אלבום חדש ונדחה ("פעם אמרו לנו ש'אחלום לנצח' לא מסחרי") מבחינים בכאב הקטן שלו שהתחלף בעוצמה גדולה כשזכה באמון הקהל שמימן את אלבומו החדש "בתפילות שלי" דרך הדסטארט. והרי, מה צריך אמן אם לא את הפוש הזה, את הדחיפה מהקהל שנותנת לו תמיכה ואת ברכת הדרך ואומרת "אתה רצוי", בעוד שעשרות מפיקים שמחזיקים מעצמם אלוהים אומרים לך לא?

ואל המסע הזה יצא ברזילי במקביל להיותו סולן "מופע הארנבות של ד"ר קספר", מצויד בלחנים מצוינים המשלבים מזרח ומערב עם גיטרות חשמליות, וטקסטים נפלאים ונוגעים שמכילים אהבה גדולה, פרטית וכללית ("אנחנו עם אחד וצריכים לאהוב האחד את השני"). שיטוט בתוך הבארבי במהלך ההופעה הוביל למסקנה שהמילים שלו נגעו בכל פינה במועדון, בטח כשהוא מנהל שיח חי ובועט עם הקהל שלו, ומשתף שיחות שניהל עם אמא שלו והבת שלו, ומצליח דרכן לחבר את הקצוות בין הדור ההוא שמכיר יותר את הקספרים לבין הדמות החדשה שלבש על עצמו ברזילי בצורה מצוינת.

במשך שעה ורבע ברזילי הפנט את הקהל. החיות ניכרה בהופעתו ובהופעת הצוות שלו, הקהל גדש את המקום, והכל לווה במוזיקה מצוינת ומשובחת שלא ממש מייצרים כיום, בטח לא בריכוז כזה גבוה של כישרון. ואולי, רק אולי, זה מה שביקש ברזילי בתפילות שלו, שנענו.

אורן ברזילי - מאמי | צילומים: שחר אמאנו, הכותל הישראלי

0 תגובות
bottom of page