top of page
  • שחר אמאנו

קול אישה


לאט לאט, בלי ששמנו לב, החל גל של זמרות חדשות שמתחילות לצבור תאוצה בשוק המוזיקה של הפופ הים תיכוני. כן, זה עוד מוקדם לקבוע מי מהן תגיע לטופ, תעשה את הקפיצה הגדולה לכיוון הצמרת או תתרסק, כפי שקורה ללא מעט כאלה שמתחילים הכי מהר שלהם ואז נופלים. קבלו הצצה לחמש מהן לרגל יום האישה

נוי פדלון

הזמרת הצעירה שהלבישה את המדינה בסוודר התחילה בכלל ככותבת ומלחינה. את המעבר שלה לקדמת הבמה היא עשתה בצורה חלקה עם להיט ענק שגם קיבל מקום בגלגלצ, וגם גרסאות הכיסוי שהגיעו אחריו העידו על עוצמתו. פדלון שרה טוב, יציב וחזק, מביאה גוון אחר, מציגה זמרת שעומדת על שלה שיודעת לנווט בין הכאב לבין הפגיעות.

בניגוד לזמרות שממהרות אחרי שיר שקט להוציא איזו חפלה, הסינגל החדש שלה "גלגל ענק" ממשיך את המומנטום של "סוודר". המדובר במהלך מצוין לקביעת קו מוזיקלי משלה, מעין טביעת אצבע, וזה טוב מאוד בשביל זמרת מתחילה.

נקודת חולשה: להיט ראשון ענק שעלול להאפיל על השאר.

טיפ לדרך: לשיר על אותו קו מוזיקלי, אבל לצאת מהדמות של האישה המיוסרת.

מצדה

העובדה שזכתה באביב או אייל, אמורה הייתה להקפיץ אותה, כמו גם החתימה בלייבל של גולן. אבל למרבה הצער, אף אחד כמעט לא ראה את התוכנית הזו, וגם מי שראה בקושי זוכר נוכח "הכוכב הבא" שטרפה את המסך והעלימה את כל מה שהיה מסביב. התוצאה: מצדה (איש ימיני) צריכה להתחיל כמעט הכל מההתחלה, לא הצליחה לממש את המומנטום של הזכייה ותידרש לעשות זאת בכוחות עצמה.

אמנם יש לה צוות ניהול ויחצ טוב, אבל כל פליט ראליטי, בטח כזה שזכה בו, צריך הייפ תקשורתי שעושה חצי עבודה. מישהו זוכר את מצדה? רק מטיבי לכת, וככל שהיא או הצוות שלה יבינו זאת טוב יותר – כך היא תתקדם מהר ונכון יותר.

נקודת חולשה: הקול שלה טוב ומושך, אבל הסינגל הראשון שלה "חיוך של בוקר" קליט אבל לא מביא איתו משהו מיוחד או ייחודי שלא שמענו כי גם הקהל שלה לא מאופיין. אולי היה צריך להוציא אותו סמוך לסיום התוכנית? אולי.

טיפ לדרך: לחפש איזה שיר טוב ולחדש אותו (אולי משהו של זהבה בן מהשלבים המוקדמים?) ולא להתפתות לחפלות.

רוית בטאשווילי

היא כבר הוציאה שלושה סינגלים אבל רק האחרון שלה מושך את תשומת הלב. בטאשווילי קיבלה זמן מסך בכוכב נולד, אך לא הצליחה לנצל את המומנטום למוזיקה טובה. צריך להבין שהמבחן האמיתי הוא אחרי התוכנית, בחומרים מקוריים שאיתם צריך להתמודד.

העובדה שבטאשווילי כותבת ומלחינה לעצמה היא יתרון מובהק, אבל היא גם צריכה להשתחרר מהשירה הקטנה שלה ולתת לעוצמות שלה להתפרץ כמו ב"טוב לי עם עצמי" האחרון והמפתיע שלה, הן מבחינה ווקאלית והן מבחינת המסר.

נקודת חולשה: לא מעזה מספיק, צריכה לצאת קצת מהקיבעון ולתת לקול שלה לדבר בחוזקה.

טיפ לדרך: תשתחררי.

שרית אביטן

אמנם יש לה קילומטראז' אבל אביטן חזרה לחיינו אחרי השתתפות ב"דה פור" הלא ברורה, שהתאדתה אחרי שמונה תוכניות בגלל רייטינג ברצפה. אז תגידו שבימים של אינטרנט ורשתות חברתיות אפשר למנף הכל, אבל כשהתוכנית סופגת מפלה ואף אחד לא יודע שהיא קיימת, המשימה הופכת קשה שבעתיים.

קשה להגיד שאביטן לא נוכחת, יש לה יחצ טוב והיא מקפידה להוציא שירים, גם אם בינתיים אלה שירים שעוברים ליד האוזן, וניכר שפוטנציאל יש.

נקודת חולשה: אחרי כל כך הרבה שירים, אין להיט על שימתג אותה.

טיפ להמשך: צאי מהמשבצת של האישה-נערה הפגועה, חפשי חידוש או כותב שיממש את הפוטנציאל.

נופר סלמאן

מי שזוכר שהיא זכתה במקום השני בכוכב נולד, והייתה רק פסע מהאירוויזיון – שיקום. לסלמאן יש את כל הנתונים להצליח, היא מביאה גוון ייחודי, מזכירה לאנשים זמרת מיתולוגית כמו עפרה חזה וגם שותפה לתוכנית ילדים, שמעניקה לה חשיפה.

אז מה הבעיה? התנהלות איטית מדי, בטח כשהשוק רותח ומוצף בכוכבים נולדים או כאלה שכרגע קיבלו זמן מסך והשכיחו שנופר סלמאן בכלל על הלופ. חבל, מדובר באחד הקולות הטובים שיש, שעם קצת עיבוד לא תלך לאיבוד.

נקודת חולשה: כל השירים שלה נשמעים אותו הדבר. הגיעה הזמן לגוון.

טיפ להמשך: חידוש שיר של עפרה חזה.

0 תגובות
bottom of page