top of page
  • שחר אמאנו

גוסטו דיאלנא


תזמורת ירושלים מזרח ומערב בניצוחו של תום כהן יצרה עיבודים חדשים ליצירותיו של גוסטו. התוצאה: סדרת מופעים יחד עם מירי מסיקה ובה מוזיקה שורשית מרוקאית-מגראבית, שממלאת אולמות. "אנחנו מציגים את התרבות שלנו", הוא מסביר את ההצלחה, "ככל שאני מתקרב לשורשים הקהל שלי מתרחב"

"אני שמח על כל זמר שמתבגר ומתחיל לשיר את השירים שמחזירים אותו לשורשים". כך אומר הזמר והיוצר גוסטו, לרגל השקת סדרת המופעים "דיאלנא" לרגל עשור לתזמורת "ירושלים מזרח ומערב" בניצוחו של תום כהן. יחד עם גוסטו, תופיע מירי מסיקה, והמופע יכלול שירים של שניהם בעיבודים מיוחדים של התזמורת. המופע הראשון יתקיים ביום חמישי (3.1.2018) בהיכל התרבות של יבנה.

גוסטו בן ה-48 הוציא כמה אלבומים איכותיים במיוחד, מתוכם בלטו "שיר עצוב של זוהר" ושיתופי הפעולה עם מוריס אל מדיוני האגדי. בשנה האחרונה הוא נחשף יותר לאחר ש"זהרה" שכתב למירי מסיקה כבש את מצעדי ההשמעות, והוציא את האלבום "עאפאכ" (בעברית: בחייך) שהוקלט במרוקו ובישראל, והופק על ידי שמוליק דניאל. כעת מגיעה המחווה הגדולה עם עיבודים של תזמורת "ירושלים מזרח ומערב" במופע שבו יתארח גם נגן הקמנג'ה, אלעד לוי.

בדואט "עלא סלאמתכ" עם מירי מסיקה. מופע משותף | צילום תמונה עליונה: יח"צ

"זו מחמאה אדירה עבורי שהתזמורת מעלה מופע מהיצירות שלי", אומר גוסטו ל"הכותל הישראלי" בראיון. "הוצאנו 12 מופעים באולמות של 600-700 מקומות, וכמעט הכל נמכר".

זה הישג אדיר נוכח העובדה שהמוזיקה השורשית שבה עוסק המופע פחות נחשפת בתקשורת.

"זה מרגש. אני יודע שהרבה מתגאים בכך שהם מפוצצים אולמות, אבל קשה מאוד לעשות זאת עם מוזיקה שורשית, אותנטית. בסופו של דבר אנחנו מציגים את התרבות שלנו, וכל אחד רוצה לשמוע את המוזיקה מבית אבא ואמא, וכשיש אותה על הבמה אז זו חגיגה שלמה כי זו מוזיקה שגם מייצרים כאן, בישראל".

מירי מסיקה תהיה שותפה מלאה למופעים, שיציגו אותה שרה במרוקאית כפי שהיא עושה מדי פעם בהופעותיה.

"חלק מהשירים במרוקאית מוגרבית יהיו בהשמעת בכורה. תמצאו שם גם את 'לשם' של מירי, את למוני וכמובן את הדואט של שנינו.

"המופע הוא כאמור במסגרת חגיגות העשור של התזמורת, ונרכש על ידי הצופים מחוץ לעונת המופעים בכל ההיכלים שאליהם נגיע. המנצח תום כהן כתב עיבודים למופע שלם".

מירי מסיקה. תשיר גם בעברית | צילום יח"צ, מתוך אתר לינקטון

השנה נחשפת יותר, בין היתר בגלל הדואט "עלא סלאמתכ" עם מירי מסיקה. זו הפריצה הגדולה שייחלת לה?

"הדואט קיבל חשיפה אבל זה בא מהקהל והמדיה הדיגיטלית. הרדיו היה איתי באלבומים הקודמים, ופחות עכשיו. לגביי מתרחשת תופעה מעניינת ואני מרגיש שככל שאני הולך יותר לשורשים ולאמת שלי, כך הקהל שלי מתרחב. אני לא ממש יודע להסביר את זה, אבל זה כיף".

ומה עם המופע האישי שלך, עאפאכ?

"האלבום הוצאתי לקח אותי כמה צעדים קדימה, ואני כמובן ממשיך להופיע איתו במקביל".

בשבועות הקרובים יעלה המופע "דיאלנא" ביבנה (3.1), תיאטרון הצפון (6.1), תיאטרון ירושלים (13.1), באר שבע (14.1), נתניה (20.1), חולון (27.1), אשקלון (3.2) וגבעתיים (23.2).

0 תגובות
bottom of page