top of page
  • שחר אמאנו

כנס ראשל"צ לשפה העברית: ריטה, טיפקס, אהבה עברית ותשבצי הגיון


הכנס יעמוד בסימן פסיפס השפה בשלל אירועי תרבות, מופעים, דיונים ועוד שיתקיימו במשך חמישה ימים בין התאריכים 5-9 בפברואר בהיכל התרבות של עיר היין

טיפקס, ריטה, שירי מימון, אליעד נחום, אמיר דדון, זהבה בן, קובי אפללו ועוד רבים וטובים, ייקחו חלק בחמישה ימי כנס השפה העברית בראשון לציון, שיתקיים בין החמישי לתשיעי בחודש פברואר 2019. הכנס יעמוד בסימן "עברית - כאן ועכשיו" - הפסיפס המרתק של השפה העברית, בשלל אירועי תרבות.

עשרות אנשי אקדמיה, מרצים, אנשי רוח, חוקרים, סופרים, משוררים, יוצרים, שחקנים וזמרים ישתתפו בהפקת מקור ודיונים, ויביאו לידי ביטוי את התרבות הישראלית על כל גווניה.

ריטה. תארח את הראל סקעת | צילום: דודי חסון. למעלה: טיפקס. חוגגים 30 שנות יצירה | צילום: יח"צ

להקת טיפקס תציין 30 שנות יצירה עברית בהפקת מקור ייחודית לכנס, ותארח לראשונה את שירי מימון ואת אליעד נחום. ריטה תארח את הראל סקעת במופע מיוחד: "כוחן של מילים ומנגינה" – מילים יוצרות מציאות.

בנוסף, יתקיים מושב מיוחד במלאות שנה למותה של המשוררת, המחזאית והסופרת נאוה סמל, והפקת המקור "אהבה עברית" בהשתתפות: עברי לידר, אמיר דדון, זהבה בן, קובי אפללו, ובהנחיית ששי קשת ויונה אליאן.

בערבו השני של הכנס יתקיים, זו השנה השישית, טקס הענקת פרס ראש עיריית ראשון לציון על שם מאיר אריאל, בהנחיית העיתונאי צחי קומה. הפרס ניתן על יצירתיות בשפה העברית והנחלתה לרבדים שונים באוכלוסייה.

0 תגובות
bottom of page