top of page
  • שחר אמאנו

צועדת לזריחה


מצוידת בקהל נאמן, בשני אלבומים ובשלישי בדרך, לירון בן שמעון מרשה לעצמה ללבוש צליל אחר ואפילו לשיר טקסט שאינו שלה. אולי זה נובע מכאן שאינה מחפשת להיות כוכבת: "החלום הוא שהיצירות שלי יגיעו לכמה שיותר אנשים", אומרת היוצרת

לירון בן שמעון

בגיל תשע לירון בן שמעון כבר עמדה על הבמה ושרה. אז, בתחרות בירושלים, נשתלו הזרעים לקריירה מוזיקלית שהולכת ומתפתחת, וכוללת שני אלבומים ושלישי בדרך, וצליל ייחודי שמאגד סביבו קהל מעריצים אוהד ותומך. בן שמעון כותבת ומלחינה בעצמה, לא חוששת להיות חשופה ולשיר על הזוגיות הנשית שלה, ולדבריה לא מחפשת להיות כוכבת. "החלום האמיתי הוא שהיצירות שלי יעופו גבוה ויגיעו לכמה שיותר אנשים", היא אומרת.

בן שמעון גדלה בירושלים וכעת מתגוררת בתל אביב, מתחזקת זוגיות ארוכת שנים. בשנת 2013 יצא לאוויר העולם האלבום "ערגה" ובו "פיסה בך" המשובח והנוגע, שבו היא שרה לאישה. "זה בא לי יחסית טבעי כמו ב"פיסה בך", ובשירים אחרים שבאו אחר כך. באופן כללי לא ממש היה לי ארון בחיים, קצת דילג עליי השלב הזה", היא אומרת בחיוך. "ברור שהיה קצת קשה בהתחלה אבל זה היה לפני הרבה שנים ומי זוכר. אני כותבת את מה שאני מרגישה".

הקליפ ל"קילומטר לזריחה | צילומים: יחצ

ב-2016 הוציאה את האלבום "כל חלומות העולם", ובו הדואט "בית" עם המנטורית שלה אהובה עוזרי ז"ל, "ניסים", ו"כשנאבד את המילים" המיוחד. כעת בן שמעון עובדת על אלבומה השלישי, שנתמך על ידי מימון המונים (הדסטארט).

באלבום החדש לבשת על עצמך צליל חדש, מה גרם לשינוי?

"השינוי כבר התבשל קצת לפני במופע החדש שהעליתי ״אלקטרו מידל איסט״. פשוט נפתחתי לעוד עולמות במוזיקה, מה שהביא לכך שהאלבום הזה הוא באמת פיוז׳ן, מעין ערבוב כזה של השפעות שספגתי. גם אלקטרו גם קצת אלמנטים של מזרח תיכון, פופ, רוק ובגדול מיזוג הגלויות שבתוכי".

לירון בן שמעון ואהובה עוזרי | צילום יחצ

בן שמעון עם אהובה עוזרי ז"ל. בת טיפוחים | צילום יחצ

ועוד שינוי: בשיר "קילומטר לזריחה" את מתמודדת לראשונה עם טקסט שאינו שלך. מה הייתה ההרגשה?

"קצת מוזר וביחד עם זה מאוד טבעי. אלה אמנם לא מהלכי הלחנה שלי אבל נורא כיף לי ונכון לי לשיר את זה. ארז ברזוליק כתב את המילים שנגעו בי ישר ועמרי קסטן הלחין, ואז ההפקה המוזיקלית של אייל מאור ונופר לקחה את זה אפילו טיפה לאייטיז. מרגיש לי נכון להיפתח גם לדברים אחרים, בכל מקרה זה השיר היחיד באלבום שהוא לא שלי כי בראש ובראשונה אני יוצרת ומשם הצורך להוציא שירים כדי להגיד משהו לעולם".

במשך שנים בן שמעון שידרה ברשת ג'. באחרונה היא מתמקדת בקריירה שלה, ומצליחה לסחוף אחריה קהל נאמן. אם חשבתם שהיא שואפת להיות כוכבת, תחשבו שוב. "הכנסתי שני שירים לגלגלצ ואשקר אם אומר שזה לא שימח אותי בטירוף", היא מגלה. "אנחנו כאמנים תמיד רוצים לקבל הכרה ולהבין שאנשים מתרגשים ואוהבים את מה שאנחנו עושים וזה טבעי. ברור שבסופו של דבר המבחן האמיתי זה קהל שבא להופעות וזה הדבר החשוב ביותר. בעבודה קשה זכיתי בגרעין אוהד ונאמן שהולך איתי ומקווה שרק ילך ויגדל".

השוק בישראל די מוצף בזמרים, בין היתר בשל תוכניות ראליטי. איך מצליחים לעבוד ולשרוד?

"אני פשוט לא מחפשת להיות כוכבת, אבל כן מחפשת שהיצירות שלי יעופו גבוה בעולם ויגיעו לכמה שיותר אנשים. זה החלום האמיתי. עולם המוזיקה קשוח מאוד ובעיקר לנשים מוזיקאיות. מעט מאוד שורדות אבל אני פשוט עושה מוזיקה כי זה הדבר שאני הכי אוהבת ויודעת לעשות. משתדלת להיות מעשית לעבוד קשה ולהתקדם ופחות לפנטז. גם כשאני כותבת שיר לזמר אחר זה משמח אותי מאוד לראות שאנשים מתחברים ליצירה שלי".

0 תגובות
bottom of page