top of page
  • שחר אמאנו

ארון השירים של נוי רויטנברג


בגיל 16 היא יצאה מהארון והייתה נועזת מספיק גם לכתוב ולשיר על נטיותיה המיניות ועל המשברים שבדרך. נוי רויטנברג חוזרת עם סינגל חדש "בית" מתוך אלבום שני שבדרך, וחושפת את סיפור חייה שהחל לשנות אי שם בגיל עשר. "אחרי שיצאתי מהארון, היה לי ברור שאין לי שום כוונה להסתיר את זה וגם לשיר על נשים"

נוי רויטנברג | צילום יחצ מתוך אתר לינקטון

כשהייתה בת עשר צלצל הפעמון בבית הספר שבו למדה נוי רויטנברג. הילדה הקטנה נותרה לבד בכיתה, תוהה על שייכותה, לאן פניה ומה היא רוצה לעשות. את התחושות שלה כתבה בלילה במחשב. "פשוט התחלתי לכתוב כל מה שעובר לי בראש בצורת שירים, סיפורים קצרים. באותו לילה כתבתי משהו כמו שמונה-תשעה טקסטים. על כל הבלבול והתהום שהרגשתי בתוכי", היא מספרת.

לפני כשבועיים הוציאה רויטנברג את הסינגל "בית", מתוך אלבומה השני שבדרך. מי שמתעמק בסיפורה חייה, יגלה שאפשר היה גם לעשות ממנו סרט. בגיל 16 היא יצאה מהארון. "זה היה מפחיד בטירוף. לא רציתי להיות 'אחרת', רציתי להיות כמו כולם. להרגיש רגילה. את תחושת הזרות הכרתי מגיל צעיר בתור ילדה שהייתה טום בוי. דווקא לשיר על זה, הפך את ההתמודדות לטובה יותר. זו היתה הדרך היחידה שלי להתעמת ולהתאמת עם עצמי".

ומה היו התגובות?

"הייתי מקבלת גם תגובות רעות, במיוחד באינטרנט, הייתי מעלה שירים לאתר במה חדשה וחבר'ה מהשכבה היו נכנסים וכותבים דברים נוראיים. זו הייתה גם התקופה שבה הצטרפתי לאיגי, ארגון נוער גאה, שהיה לי לבית והפך את תחושת "למה אני אחרת" ל- "את מיוחדת, תמשיכי להיות פשוט את".

נוי רויטנברג. בית | צילומי סטילס: יחצ, מתוך אתר לינקטון

את היציאה מהארון תרגמה רויטנברג גם לשירי האלבום שלה. בימים שבהן נשים נמנעות עדיין מלשיר על נשים, היא מדברת על הכל בפתיחות מרשימה. "אחרי שיצאתי מהארון, היה לי ברור שאין לי שום כוונה להסתיר את זה. חייתי את זה וכך גם הסביבה שלי. זה היה מאוד טבעי לשמחתי מצד הסביבה. אם אני עצובה כי נערה שברה לי את הלב, אז לא היה ספק שהמילים יהיו מופנות לאישה", היא אומרת. "לא עברה בי לרגע המחשבה לבטא את הכאב בדרך אחרת. בגיל הזה במיוחד זה היה הדבר הכי גדול בחיים שלי. התמודדות עם המיניות שלי לצד דברים נוספים שחווים בגיל ההתבגרות כמו דימוי גוף ובכלל דימוי עצמי, תחושה שאף אחד לא מבין ולא יבין והרבה לבד. בכתיבה, הרגשתי אמיתית. הרגשתי שהנה, את שווה משהו. את אומרת את מה שאת מרגישה בלי להתבייש. על אף שלא העזתי לדבר על הדברים, תמיד כתבתי אותם".

הוצאת אלבום בשנת 2017 בשם רסיסים, אבל נדמה לי שמי ששומע אותך כעת נחשף אלייך לראשונה. איך מפצחים את השוק לטובת חשיפה טובה יותר?

"אני חייבת לומר שיש לי קהל קטן ומדהים שהולך איתי שנים ומכיר אותי כבר עשור. יש כמה שגם מגיעות כמעט לכל הופעה. אני מרגישה שההתמדה עושה את שלה. כל פעם אני עובדת עוד שלב בדרך. ממשיכה בעבודה קשה תוך כדי נאמנות לאמת שבפנים".

נוי רויטנברג תופיע ב-22.11.18 במועדון "צוזאמן (רענן 3, ת"א). פתיחת דלתות בשעה 22:00.


0 תגובות
bottom of page