top of page
  • שחר אמאנו

בדש עם שיר


העבודה עם דן תורן, הילדות העצמאית וההחלטה להילחם בדימוי העצמי באמצעות המוזיקה. יובל בדש רוצה שתאזינו לה אבל יותר מהכל שתקשיבו למסר שלה בשירים: לאהוב את עצמך, להסתכל במראה ולהתגאות

יובל בדש | צילום: יוסף כהן

"אני עובדת על להיות מאושרת כל יום וכל דקה ומזכירה לעצמי את הטוב". את המשפט המדהים הזה מנפקת הזמרת יובל בדש, סך הכל בת 24, שהחליטה לשתף את כולם בלבטים ובתחושות שלה דרך המוזיקה. אחרי שני סינגלים, היא מתפנה לספר על היותה ילדה עצמאית, על העבודה העצמית הקשה ועל הדימוי העצמי שבו היא נאבקת בכל יום.

בדש גדלה בכפר אשל הנשיא, ובגיל 15 עברה ליישוב עומר. כיום היא מתגוררת עם בן הזוג שלה בבאר שבע. "גדלתי בבית שתמיד נתן לי תמיכה וחופש בחירה. הייתי מאוד עצמאית בזכות ההורים שלי ובזכות הכפר שבו גדלתי. מגיל קטן ידעתי שאני אוהבת ומתחברת לצד המוזיקלי שבי. התחלתי לנגן בערך בגיל 12. לפני שנתיים התחלתי לכתוב ולהלחין, קצת אחרי השחרור מהצבא", היא מספרת. "ברגע שהבנתי שהדבר שהכי נוגע בי והכי נותן לי את האפשרות להביע את עצמי ואת כל מה שנובע בתוכי זה דרך המילים והלחן בחרתי במוזיקה".

הסינגל החדש "להיכנס לשם שוב". צילום תמונה עליונה: יוסף כהן

באחרונה החלה בדש גם לכתוב לעצמה. "הכתיבה עוזרת לי להתמודד. אני כותבת בעיקר על חוויות אישיות שעטפו אותי בחמש השנים האחרונות. מצד אחד על התמודדות עם אתגרים וקשיים בחיים ומצד שני על אופטימיות והבנה מה באמת חשוב לי בחיים שלי. עברתי סדנת כתיבה עם המוזיקאי המוכשר דן תורן שנתן לי הרבה כלים, ביטחון ויכולת לבטא את עצמי בצורה יותר טבעית וטובה".

האופטימיות הנוכחית לא הייתה תמיד מנת חלקה של בדש הצעירה. "בשנים האחרונות עברתי קשיים לא פשוטים של דימוי עצמי ונכנסתי עמוק לתוך מעגל שבו אני לא טובה מספיק ושום דבר לא מספק אותי ואת הכול שמרתי בבטן. ברגע שהחלטתי להפסיק ליפול ולהתחיל להתמודד הבנתי שאני צריכה לשתף אחרים בתחושות שלי. לשמחתי הרבה אני כבר לא במקום הזה יותר כי למדתי להתקדם, להתמודד ולהשלים עם עצמי כמה שיותר. הגדולה של האדם היא להתגבר על כל מכשול ולעשות הכול כדי להמשיך".

יובל בדש | צילום: יוסף כהן

נשמע קצת כבד לצעירה בסך הכל בת 24.

"החיים שלי הביאו אותי לעסוק בדימוי עצמי, לחשוב המון ולהתכנס בתוך עצמי. עברתי המון שנים של דיכאונות ועכשיו כשאני בוחרת להתמודד בכל הכוח אני נהנית ומבינה שהתקופה הזאת בנתה, לימדה וחיזקה אותי מאוד. נכון, זה קצת כבד אבל למה לא להתעסק בלהיות מאושר ולחשוב על הטוב? אני עובדת על להיות מאושרת כל יום וכל דקה ומזכירה לעצמי את הטוב. מבחינתי הכי חשוב זה לא לוותר".

אם היית שמה את הדגש על נקודה אחת שבגללה אנשים צריכים להקשיב לך, מה היא הייתה?

בשירים ובטקסטים שלי יש מסרים שאני מאוד רוצה להעביר ולחזק - לאהוב את עצמך, להסתכל במראה ולהתגאות. לא לוותר ולהיות אמיתי. אף אחד לא חייב להקשיב לי, אבל אני חושבת שאנשים שיבחרו להקשיב לי ולמוזיקה שלי יאהבו לדעתי את הסיפור והמסר שעומד מאחורי השירים. המוטו שלי בחיים - תמיד להיות אמיתי. כלפי עצמך וכלפי הסובבים אותך. במקום שיש אמת שם הלב שקט".

מה החלום?

"מבחינתי החלום שלי הוא כאן ועכשיו. שאנשים יאהבו ויתחברו למסרים שאני שרה ומעבירה להם. אני חולמת להמשיך ליצור תמיד, ליצור שיתופי פעולה, ללמוד, לחוות ולרגש. מאחלת לעצמי ללמוד כמה שיותר על העולם הזה של המוזיקה ואני אוהבת את הדרך לא פחות מהתוצאה".


0 תגובות
bottom of page