top of page
  • שחר אמאנו

שלום בין חברים


שרית חדד ושריף שברו בחדר החזרות של פסטיבל "כולנא" בירושלים נתק של מעל עשור, שנוצר בגלל טענות לחוסר פירגון מצד המלכה האם וישירו יחד את הדואט המיתולוגי שלהם. קבלו טעימה מהחזרות, ויאללה סולחה

חדד ושריף | צילום פרטי

חדד ושריף. אתה לי חבר ואח | צילום: פרטי

שנת 1995. ראש הממשלה יצחק רבין נרצח בכיכר מלכי ישראל. כמה חודשים לאחר מכן יוצא הדואט "שלום, חבר" של שרית חדד הזמרת המתחילה ושריף הילד הדרוזי, שהימם את המדינה עם "בסבוסה". הדואט חשף את חדד לעולם ואת כולם לשיר שקיבל את השם המחייב, אך לא התייחס לאירוע הטרגי.

חלפו שנים, ובין שריף לחדד נתגלע קרע עמוק. על הפרק: טענות לחוסר פרגון של המלכה האם לשריף, שחדד שימשה לו במשך השנים כזמרת חימום. מקורות המעורים ביחסים בין השניים סיפורו כי שריף נפגע מאוד מחוסר הפרגון של חדד, שהלכה והתעצמה, אך שכחה לתת לו מילה טובה על הפוש שנתן לה בהתחלה.

חדד ושריף בחדר החזרות, השבוע

עוד יודעים המקורות לספר, ששריף הקפיד לשבח את חדד בכל הזדמנות, אך מצדה לא היה כלום. שלום קר, חבר, שנמשך מעל עשור.

השבוע הנתק הגיע לסיומו. במסגרת החזרות לפסטיבל "כולנא" בירושלים, נפגשו השניים והחליפו מילים חמות וחיבוקים, וגם צפויים לבצע יחד על במה אחת את השיר המיתולוגי "שלום, חבר" (מילים דוד זיגמן ללחן עממי).

פסטיבל "כולנא", גן מיטשל הסמוך לחוצות היוצר ירושלים, יום שלישי 28.8.2018, החל מהשעה 20:15:

ניצוח וניהול מוזיקלי: תום כהן | תזמורת ירושלים מזרח ומערב | סולנים: שרית חדד, שריף, הרב דוד מנחם, מוזי ראפס, רביד כחלני, ויולט סלאמה, נטע וינר, מוחמד מוגרבי, רם מזרחי ונטע אלקיים

השיר המקורי. אין קשר לרצח רבין


0 תגובות
bottom of page