top of page
  • שחר אמאנו

מרבד הקסמים


ההפקה מצוינת, הגיוון של שירים מעיד על חשיבה, החוברת המושקעת היא עוד עדות להבנה שבקצה הדרך יש מאזין, והוא הכי חשוב שיש. כך הפך אלבום הבכורה המפתיע של S H I R A N לממתק אמיתי

צריך הרבה אומץ בשביל להחליט על שינוי כיוון בקריירה, ובטח בטח בפרויקט כזה. אבל S H I R A N

כנראה עשויה מחומרים אחרים. ועוד לא דיברנו על החומרים שמספק אלבום הבכורה שלה, שאם לומר את האמת לא נשמע כמו אלבום של זמרת בתחילת דרכה, אלא בכזו שעשתה קילומטראז' רב.

שירן אברהם הייתה אחת הבנות שטיפחה אהובה עוזרי המנוחה. בעוד אחרות התאדו או נעלמו, אברהם יחד עם בעלה המפיק הצמוד רון בקאל, המציאו את S H I R A N. העובדה שלפניה היו אלה האחיות a-wa שסחפו את המדינה עם מוזיקה תימנית, לא היוותה ככל הנראה מכשול. ההשקעה הניכרת בכל תו, צליל או כלי נגינה באלבום החדש, מעידים שיש כאן משהו אחר. אמנם יש בו רק 6 שירים, אבל לעתים כדי לשמור על איכות רצוי לא להתפזר.

Ya Banat Al Yemen

לפני כשנה ראיתי את S H I R A N בהופעה בפסאז' בתל אביב. למרות האקוסטיקה הגרועה והמקום הצפוף, ניתן היה להבחין בכישרון הגדול שלה. זמרת צנומה עם שיער מסודר מוזר, כובשת את הקהל המעורבב בשירה שרובם לא מבינים ממנה מילה. פוסעת לה בין הקהל עם "הודלק" ומרעידה את הקירות.

רק זמרות שבטוחות בעצמן יכולות להיות משוחררות על הבמה כמו שהייתה S H I R A N. העוול הכי גדול שאפשר לעשות לה הוא להשוות אותה לזמרות עבר ממוצא תימני. רצוי להתייחס אליה בפניה עצמה, להקשיב לשירים שלה שחודרים מתחת לעור בלי תרגום, ועמוק יותר כשמבינים את הסיפור. ההפקה מצוינת, הגיוון שירים מעיד על חשיבה, החוברת המושקעת היא עוד עדות להבנה שבקצה הדרך יש מאזין, והוא הכי חשוב שיש.

S H I R A N | צילומים: יחצ

S H I R A N היא זמרת בפני עצמה, עומדת זקוף באמצע המדבר המוזיקלי שעוטף אותנו ורואה למרחקים ארוכים. שרה בתימנית ועירקית, מלווה על ידי נגנים מצוינים ומנהלים שיודעים מה הם עושים. ככה בונים פרויקט אמיתי, לטווח ארוך. מי שאוהב מוזיקה אוריינטלית, ודאי ימצא עצמו שומע את S H I R A N בלופ בלתי נגמר, נהנה מהגוונים שהיא מביאה באלבום שלה, שמעורר שמחה על עצם קיומו.

את S H I R A N ניתן לראות ב-11.8 בגן הפסגה יפו (מופע פותח לשי צברי ונבחרת הגרוב של המזרח התיכון) כניסה חופשית. וב-28.8 גיא בן הינום, ירושלים. כניסה חופשית


0 תגובות
bottom of page