top of page
  • שחר אמאנו

המלך התעורר


מסע הופעות, שירים שמזכירים לנו למה התאהבנו בו, חידושים מצוינים והקול המיוחד שלו שעדיין מרגש. אחרי שנים של דשדוש, עפר לוי עלה על מסלול נכון שמעיד על שינוי. וכולם מרוויחים מכך

מקורבי עפר לוי לא יודו בכך, אך בחודשים האחרונים דומה שהוא העלה הילוך. אחרי שנים שבהן המלך של המוזיקה המזרחית דשדש או הוציא שירים שעדיף היו שלא ייראו אור, לוי נמצא במסע חידושים לשירים, יצא בסבב הופעות נרחב וגם מזכיר מעט את לוי ההוא, שכולם מתגעגעים אליו.

לוי תמיד היה דמות צבעונית, וסיפור חייו אולי יתורגם יום אחד לסרט. האיש שהתחיל כ"פרדי" בניסיון להידמות לזמר הענק פרדי טייפור הטורקי, כבש לו בשנות התשעים קהל וגרעין קשה, הפך למלך המוזיקה המזרחית בישראל, הוציא אלבום מופת כמו "ציפור השמש", חזר בתשובה, התרכך, עבד עם זמרים אחרים, רב עם אחרים, התראיין אינספור פעמים והנפיק "פנינים" מפיו שגרמו להרמת גבה ולמבוכה. אחרי כל זה, הוא נשאר האיש שכולם מחכים למוצא פיו, לאיזה שיר טוב, איזה המנון-דיכאון. וזה סוד קסמו.

עפר לוי. מנואל

במשך השנים לוי איבד לא מעט קהל. השינויים שביצע בקריירה המוזיקלית שלו גרמו ללא מעט אנשים לתהות לאן נעלם לוי הישן, תוך סירוב להבין שההוא ששר "החזירי לי את בני" או "יום הרווקים" כבר לא קיים. לוי החל לעשות מה שבא לו, להקליט שירים שפעם היה מגחך בעצמו על מי שהיה מקליט אותם. המבוכה הייתה גדולה, אבל לוי לא ממש הראה סימני התרגשות, גם כשהביקורות קטלו, גם כאשר מסביבו קמו זמרים שלקחו לו נתח מהקהל, גם כאשר פרויקטים מרגשים שבהם השתתף נעצרו באמצע.

לוי. תשכחו מעפר לוי של הקלפן | צילומי יחצ, מתוך אתר לינקטון

בחודשים האחרונים משהו השתנה. "סלחי לי", החידוש "בואי ניקח לנו יום" של שלמה ארצי (אולי שווה להוציא אלבום משיריו אחרי שני חידושים מוצלחים במיוחד?), "עלה קטן שלי", "מאוהב באהבה" ועוד, החזירו את לוי למסלול, וגם אלה שקצת התאכזבו ממנו מרגישים את זה. תוסיפו לזה מסע הופעות נרחב, שמוציא את לוי מהמועדונים הקטנים (שכבודם במקומם מונח), ותקבלו התעוררות של המלך הרדום.

אל תתבלבלו לרגע. לוי הוא מסוג האנשים שימלאו ברגע את קיסריה או את היכל התרבות. הוא זמר ברמה הכי גבוהה שיש, מבצע עילוי, אבל מה שחסרה לו לרוב זו היציבות. המהלכים האחרונים מעידים אולי על שינוי בכיוון הזה, וכולנו נרוויח מכך. אחרת, ימשיכו להזכיר לו את "הקלפן" ואת "מלכת העיר", בזמן ששכחנו שעברו כמעט 30 שנה מאז.

בהופעה חיה עם "לנצח לאהוב" המצוין


0 תגובות
bottom of page