top of page
  • שחר אמאנו

ריבו של עולם


הכניעה המוחלטת שלו לבונה עולם אולי תגרום לחלקכם לצעוק "הדתה", אבל צריך היה להיות בקיסריה כדי להבין כמה עוצמות בישי ריבו הצנום, על אף שמרנותו. המופע המרגש שלו הוא עוד לבנה בדרך לחיבור בין הזרמים השונים כאן, והקהל המגוון והמעורבב שבא לראות אותו הוא העדות הטובה ביותר לכך

ישי ריבו בקיסריה | צילום: ליאור כתר

לחילוני (טוב, מסורתי) להגיע לקיסריה להופעה של ישי ריבו דמה לכמה רגעים לכינוס של הבית היהודי. גברים לבושים בחליפות, נשים עם כיסוי ראש שנראה למרחוק, וגם כמה חילוניים שבאו לשמוע ולראות את הפלא החדש כובש את היעד שכל זמר מסמן לו. בסוף הערב, אפשר היה לחוש את הקסם באוויר, את החיבור בין כל השוני, ולהבין את ריבו של עולם.

חמש שנים לקח לריבו להגיע לפסגה הזו, שבה הוא מנהל שיחות עם בונה עולם דרך המוזיקה. שלושה אלבומים מצליחים, ניהול נכון וקהל שצמא לכל מילה ושר איתו. לכל אחד יש את השיר שלו, את הנקודה להיאחז בה בציציותיו של ריבו שמקפיד על הקו השמרני שלו ואוסף אליו את כולם בדרך. "אני רוצה לעשות רצונך כרצונך", הוא שר "באחת ולתמיד" ובעצם מסביר את כל התורה על רגל אחת: נמאס לי לטעות, רוצה כבר להיות מסור עד הסוף.

ריבו עם שלמה ארצי (משמאל) ואמיר דדון. הפתעה מרגשת במיוחדת | צילומים: ליאור כתר

לא תמצאו אצל ריבו תהייה מול הבורא. הוא כנוע, מוסר נפשו ושירתו לבונה עולם, מאמין בלב מלא בצדקת הדרך שהוא מובל בה בשנים האחרונות. "אפילו כשעשית משהו רע, הוא מוחל וסולח", הוא מעיד על אבא שבשמיים, שהוא משמש כשליחו על פני האדמה. ב"הנה ימים באים" הוא כבר מצייר את הגאולה, בלי רעב ללחם, בלי צמא למים. יש נביא בעירו, קוראים לו ישי ריבו.

אחת ולתמיד. "רוצה לעשות רצונך כרצונך"

רגע לפני שמישהו יצעק "הדתה" ראוי ורצוי להקשיב לריבו, שמניח עוד חוליה בגשר הנחוץ כל כך בין העולמות, מגובה בשלמה ארצי ואמיר דדון שהפציעו לשיר אחד כל אחד. כמות האהבה שקיבל ריבו מהקהל והחזיר חזרה נדירה מאוד במקומותינו. מסרי האחדות ששלח, היכולת לעמוד על במה ולהגיד אני הולך בדרך שלא מקובלת על ההורים שלי שבגלל זה לא נמצאים כאן – אבל אני מאמין בה, השמחה הגדולה שגרם ללא הבדלי דת ומין, הם אלה ההופכים את הופעותיו של ריבו למרגשות במיוחד.

אל תחמיצו.


0 תגובות
bottom of page