• שחר אמאנו

כולי עלמה


משוחררת, בועטת, מצחיקה ומרגשת. כך אפשר להגדיר את הופעת השקת האלבום החמישי "חיים משוגעים" של עלמה זהר, שבלי שנשים לב נמצאת כאן כבר עשור והנפיקה מספר לא מועט של להיטים מצוינים ומרגשים, שהזמן לא הצליח לשחוק. אה כן, החיבור עם קרולינה דורש דואט, ובקרוב

הקלילות שבה תופסת זהר את הופעתה היא גם סוד הקסם שלה. מולה ישבו ב"זאפה" תל אביב מאות אנשים, שלא היו שם על תקן קהל אלא כשותפים. זהר הקפידה לשתף אותם בהכל, לתת תחושה של ערב חברים מצומצם עם יכולת להצחיק ולצחוק על הכל. בין לבין, אפשר היה להבחין בזמרת עם נפש של ילדה, נודדת בין אהבות לאכזבות, בין בעיטות לבטן הרכה לבין געגוע אין סופי להורה שאיננו, ובין יכולת פנומנלית להצחיק ולרגש בו זמנית.

את המופע פתחה זהר עם "התרגשתי לקראתך" המשובח, בחירה מצוינת ומושכלת, שהכניסה את הקהל לאווירה הנכונה. מכאן והלאה אפשר היה להיחשף לכמות השירים העצומה שהצליחה זוהר להכניס לפלייליסט החיים הישראלי שלנו כמו "שיר אהבה אינדיאני", "כחולת עיניים, "אגו טריפ", "דע" ועוד, בלי רעש מיותר, בלי ראיונות מפוצצים אבל עם המון כישרון ואיכות.

עלמה זהר וקרולינה. שילוב שדורש דואט | צילומים: אלה מאירוביץ', מתוך העמוד הרשמי של עלמה זהר

כשקרולינה עלתה על הבמה אפשר היה לחוש בכוח הנשי המתפרץ של שתיהן. שתי זמרות שמביאות משהו אחר, והצליחו להתמקם במשבצות משלהן וליצור משם מוזיקה מצוינת. השילוב ביניהן על הבמה דורש דואט רשמי, וכמה שיותר מהר.

זהר היא "זמרת שנות השבעים" במציאות ישראלית נוכחית, מקפידה על הלחנים והטקסטים, פחות מתפתה ללהיטי אינסטנט כמו שנהוג כאן. זו אולי גם הסיבה שלמרות שהיא נמצאת בחיינו כעשור היא עדיין זמרת שצריך להגיע אליה – ופחות למצוא אותה בכל מקום. החיפוש אחריה והדברים שמוצאים במהלך המסע הם הקסם שבה, היכולת לשאוב מכל העולמות ולחבר אותם יחד למקשה אחת. ואלה, אלה אינם החיים המשוגעים של עלמה זהר אלא של כולנו, ובמקרה שלה: יגעת ומצאת, תאזין!