top of page
  • שחר אמאנו

הזוג המלאכותי


שם התוכנית החדשה של אייל גולן ואביב גפן מסגיר את העובדה שהסיפור הוא לא המתמודדים או עתידם אלא שני השופטים, שמקבלים שוב במה להתל בצופים במסווה של תוכנית מוזיקה. במקרה הזה, אתם רק שותפים למופע של שני מגלומנים שחברו יחד מסיבות שרחוקות להיות עניין תרבותי

אביב גפן ואייל גולן. עניין של אינטרס | צילומים: רונן אקרמן, דרור נחום (מתוך אתר לינקטון)

החיבור המלאכותי בין אביב גפן לאייל גולן מוכיח שוב שכסף קונה הכל. השניים, שלא הפסיקו להתנצח בשנים האחרונות (זוכרים את הטלת הרפש ההדדית?) ישתפו פעולה בתוכנית טלוויזיה, הקליטו סינגלים הדדיים וינסו למכור לכם שהכל בסדר. מי שיקנה את הסחורה שלהם מעתה ואילך ראוי שיידע שמדובר בסך הכל בהצגה, במריבות לצורכי רייטינג בלבד, ולא רק על המסך. על המילים האיומות שהטיח אביב גפן באייל גולן בזמן משחקי חברה אין צורך להכביר מילים. האיש שמתיימר להיות האורים והתומים הוא בסך הכל ציניקן שמקבל במה תקשורתית נרחבת כי הוא יודע לספק את הסחורה. לא פעם הוא קידם את מטרותיו דרך פרובוקציה מכוונות, תוך זלזול בקהל הצופים או המאזינים וניצול מעמד העל שניתן לו בתקשורת.

אייל גולן שר אביב גפן

עבור גפן רוב הדברים הם בדיחה, גם כשהוא מנסה להיות רציני אני פחות מאמין לו נוכח העובדה שהכל מונע מאינטרסים סמויים, שאחר כך מתגלים. אל תתפלאו אם תמצאו אותו ברשימה פוליטית בבחירות הקרובות אחרי שיפמפם לך את המסרים שלה בכל מקום כאילו הוא מאמין בהם.

אייל גולן הוא סיפור אחר. הפרשה ההיא פגעה בו קשות. אחרי שהתבטא בבוטות נגד אביב גפן הוא מנצל כעת את התוכנית החדשה לטובת המשך שיקום מעמדו. מי שזכה בתואר זמר ה-70 של ישראל היה מתחבר עם כל אחד, כולל גפן, לטובת תוכנית בפריים טיים בערוץ הנצפה בישראל. הקהל, מה יקרה עם התוכנית או מי יזכה בה או יתקדם זה כבר פחות מעניין, העיקר שהוא יקבל את חותמת הכשרות שכל כך הייתה חסרה לו בשנים האחרונות מצד המדיה המרכזית.

אביב גפן שר אייל גולן

"אביב או אייל" היא לא תוכנית מוזיקה אלא עוד פלטפורמה של שני אנשים להמשיך ולהתל בצופים ובמאזינים שלהם. בחירת השם מעידה יותר מכל על הנושא המרכזי ומה שחשוב באמת – המגלומניה של שופטים עצמם ולא המתמודדים. מי שישתתף בה אולי יזכה לאבק כוכבים לרגע, אבל רצוי שיידע שהוא בסך הכל עוד ליצן בקרקס המזויף של גפן וגולן.


0 תגובות
bottom of page