top of page
  • שחר אמאנו

קנו לעצמכם מתנה לחג


גוסטו מפליא במרוקאית. דודו טסה מתחבר באופן מושלם למשורר אלי אליהו. ישי לוי מוכיח למה הוא שועל ותיק ומנוסה. דקלון וסגיב כהן מחזירים אותנו לימים אחרים ומעוררים געגוע. יונתן רזאל משאיר את סערת כיסוי העיניים מאחור. חמישה אלבומים לחג

דודו טסה ואלי אליהו. צילום: יח"צ

דודו טסה ואלי אליהו. שרים אל כולם | צילום: יח"צ

פסח הוא החג (לצד ראש השנה) שבו נרשמת הצפה של אלבומים חדשים, וחייבים לעשות סדר (משחק מילים משובח כזה). רגע לפני שהחג נכנס, קבלו המלצה לחמישה אלבומים שיעטרו לכם את הדרך למסלול הטיול או לארוחת החג בצורה הטובה ביותר שיש.

גוסטו. צילום: תמיר מוש

גוסטו. השקעה בכל תו | צילום: תמיר מוש

גוסטו – עאפאכ

אלה לא רק הצלילים המושלמים וההשקעה המדהימה של גוסטו בכל תהליך הפקת האלבום הזה, אלא גם ההגשה הכמעט מושלמת של הזמר עצמו. בכל תו ותו, עם הגיה נכונה, מרגישים את החיות והרוח במפרשים של גוסטו, שגם הקליטו וצילם במרוקו.

גוסטו. עאפאכ (בחייך)

המרוקאית בפיו נשמעת כאילו הוא זמר שמגיע ממרוקו, הדואט עם מירי מסיקה, שלה כתב את "זהרה" פשוט מרגש. החיבור שלו עם מוריס אל מדיוני האגדי ב"ראי רוח רומבה" פשוט כובש. אה כן, גוסטו גם צירף תרגומים בעברית לכל הדיסק, ועל זה מגיע לו כל הכבוד, כמי שמכבד את הקהל שלא מבין את השפה.

ישי לוי. צילום: יח"צ

ישי לוי. שועל מנוסה | צילום: יח"צ

ישי לוי – שועל קרבות

האם ישי לוי הוא הזמר הכי טוב שיש כאן, זה שעבר את הכל ונשאר כאן כדי לשיר מול הזמרים החדשים ולנצח אותם, להשביח את הקול שלו ולצמרר כל פעם מחדש? התשובה היא כן, בהכל. יש פה דברים טובים שיצאו לפני כמה חודשים כמו "ליפול" המשובח, "מול גלי המים" המרטיט, "תשאירו לי משהו" המקפיץ והדו משמעי עם שאנן סטריט, ושיר הנושא, שמעיד יותר מהכל שלוי הוא שועל קרבות, והוא לרוב מנצח. אל תפספסו את "דוד" שכתבה לו איה כורם, והלחינה עם אדם בן אמיתי, שמציג את לוי בגדולתו. נשמע לעתים כמו אוסף בשל פריסת הסינגלים הרחבה, אבל היי, זה ישי לוי, הכי טוב כשהוא שר.

דודו טסה. הדלת, מתוך האלבום

דודו טסה – איגרת אל הילדים

כתבתי פעם ואני חוזר על זה: כל המלחין את אלי אליהו, הרי זה משובח. הייחוד של האלבום הזה הוא בכל שאתה יכול לקרוא אותו כספר שירה, להתענג על כל מילה של אליהו ואז ללחוץ פליי ולשמוע את טסה מעיף את המילים קדימה בשירה מדודה, עמוקה וייחודית. אהבה, אכזבה, פחדים, וחיטוט בנבכי הנפש. את הכל תמצאו כאן, בעיבודים מצוינים, לחנים מדויקים, ודודו טסה אחד. מי שירצה להבין למי כותב אליהו, שיקשיב ל"איגרת אל הילדים" שפשוט מסכם את הכל. יופי של דבר.

דקלון וסגיב כהן. נוסטלגיה במיטבה

דקלון וסגיב כהן – בין קודש לחול

הדבר הראשון שמבחינים בו על עטיפת האלבום הוא היעדרה של אהובה עוזרי, שהלכה לעולמה לפני יותר משנה, והייתה חלק מהצוות הבין דורי הזה. 18 רצועות תמצאו כאן, שנעות בין שירים של בעז שרעבי, חיים משה, חידושים של דקלון את עצמו ואת צלילי הכרם, סגיב כהן תורם שני שירים שלו, ועוד חומרים טובים שמעוררים געגועים לימים אחרים של המוזיקה הים תיכונית. שווה להתעכב פה על סגיב כהן ולומר לו מילה טובה על הפרויקט המרגש.

יונתן רזאל. צילום: אוהד רומנו, יוחנן כץ

יונתן רזאל. מרגש ומגשר | צילום: אוהד רומנו, יוחנן כץ

יונתן רזאל – הופעה חיה בהיכל התרבות

נו, סיימתם להזדעזע מכיסוי העיניים שעטה על עצמו רזאל? כי אם לא, אתם מוזמנים להמשיך הלאה, אך אם כן – כדאי שתקשיבו לאלבום ותבינו עד כמה רזאל הוא זמר מצוין ומשובח, מרגש ומגשר. וככה, בלי שתשימו לב, תתחילו לשיר איתו חלק מהשירים, שכבר הפכו לפסקול שלנו בשנים האחרונות כמו "בן הצלילים", ו"היא שעמדה", ו"קטונתי", והכל יחד כמקשה אחת, יחד עם התזמורת הסימפונית הישראלית של ראשון לציון, פשוט משמח לבב אנוש.


0 תגובות
bottom of page