top of page
  • שחר אמאנו

אוריאל המסלסל


בבקרים הוא מורה למוזיקה לנוער בסיכון, בלילות הוא כובש את המועדונים וחולם על דואט עם שלומי שבת. תכירו את אוריאל שי בן ה-31 מהרצליה, שמאמין שבדרכו הצנועה הוא יכבוש כל בית בישראל, ומספר מה גרם לו קצת להשתטות בקליפ האחרון שלו "למה מאמא"

אוריאל שי. צילום : אלוני מור

אוריאל שי הוא לא זמר טיפוסי. בבקרים הוא משמש כמורה למוזיקה לנוער בסיכון בבית הספר נתיב בהרצליה, מלמד ילדים פיתוח קול ולנגן גיטרה ומוצא עצמו שר ומתייעץ איתם לגבי סינגלים עתידיים. בערב הוא כובש את המועדונים ואת הרחבה עם המוזיקה שלו, משתלב בעולם הקשוח של המוזיקה הים תיכונית. "אני בהחלט זמר די מוכר. אני המון בטלוויזיה ולאחרונה גם ברדיו בעקבות השיר החדש שהוצאתי 'למה מאמא', אבל זה עדיין לא מספיק. אני מאמין שבקרוב בעזרת שירים טובים והתנהלות נכונה וצנועה, כל בית בישראל יכיר אות", הוא אומר.

שי בן ה-31 מהרצליה ניסה את מזלו בגיל 16 בכוכב נולד, והגיע לשלבים הסופיים. בשנים שחלפו מאז הוציא כמה סינגלים, שחלקם תפסו את האוזן. עם ילדי בית הספר הקים להקה שמופיעה מול אלפי אנשים, ויחד גם הקליטו אלבום גרסאות כיסוי.

למה מאמא. קליפ עם כיוון אחר

את ילדותו העביר שי במחצית אם חולה, שהוא ואביו סעדו יחדיו. עם מותה של אמו החליט לפתוח חיים חדשים ולהיות זמר. את רוב זמנו העביר בבית כנסת כפייטן והשיר "לכל אחד יש" של שלומי שבת זכור לו כנקודת ציון משמעותית שגרמה לו להתגבר על המוות ולבחור בחיים. הפיכתו לאב באחרונה רק חידדה אצלו את חרדת הנטישה שהייתה לו בשל ילדותו הלא פשוטה.

בימים אלה הוא עובד על אלבום הבכורה, תחת ניהולו של אדם דוד, שנחשב לאחד האנשים החזקים בתעשיית המוזיקה."בחודשים האחרונים יש לי ניהול חדש ואני מאמין שעם היכולות שלי ועם ההשקעה הגדולה אני אצליח להגיע לכל בית אב בישראל. מבחינתי, השמיים הם הגבול, המוזיקה היא כל חיי", הוא מעיד.

אוריאל שי. צילום: יוסי פורטל

אוריאל שי. הפך לאחרונה לאבא. צילום: יוסי פורטל

את שיריו הוא כותב ומלחין, יתרון אדיר בשוק שבו חדשות לבקרים קם זמר חדש וצעיר. "זמרים חדשים זו ברכה לתרבות בכלל, במיוחד כשכל אחד מביא את המוזיקה שהוא יוצר מתקבל מגוון מוזיקלי חדש ומקורי", הוא אומר. "אני מברך על כך ובטוח שלכל אמן יש מקום להשתלב".

איזה זמר צעיר אחר אתה אוהב לשמוע?

"לירן דנינו. הוא מרגש אותי בפשטות שלו יש לו קול עמוק חודר לנשמה, שומעים שהוא עבר הרבה בשירה שלו. באופן כללי אני חושב שיש כאן דור צעיר ומוכשר ואני מאחל הצלחה לכולם".

נזכרתי ששכחתי, שכתב והלחין לו חגי אוזן בקליפ האחרון של השיר "למה מאמא" שי שיתף את כוכבי הרשת אלי אליהו וברי יחזקאל, בניסיון לשנות קונספט ולהילחם בתופעת קניית הצפיות ולהראות שאפשר להגיע למאות אלפים בצורה חוקית. הקליפ זכה לתגובות חמות (גילוי נאות: כותב שורה אלה פחות התחבר) ושי נראה בו די משוחרר, נוכח הפרודיה.

"בכל השירים שהוצאתי הלכתי לכיוון האמנותי שירי רגש מהנשמה. הפעם החלטתי קצת להתפרע, ללכת לכיוון נועז יותר ולקהל צעיר יותר ולשתף פעולה עם כוכבי רשת גדולים. אני שמח שהתוצאה עד כה מעולה. השיר נעשה מאד ויראלי ברשת ובנוסף הוא משודר ללא הפסקה בערוצים שונים וברדיו".

מה החלום הגדול?

"דואט עם שלומי שבת. השיר שלו 'לכל אחד יש' עם ליאור נרקיס שינה את חיי. עבדנו יחד על השיר 'גשם האהבה' שהלחנתי לו, אבל אני עוד מחכה להקליט איתו דואט".


0 תגובות
bottom of page