top of page
  • שחר אמאנו

רותם כהן מציג את עצמו


רותם כהן הולך בתשעה שירים ב"כל כך יפה לך" בכל שבילי האהבה האפשריים והכל בניחוח לטיני רומנטי משכר. וזה לא הדבר הכי חשוב באלבום החדש שלו

רותם כהן מיצב עצמו סופית באלבומו השלישי כרומנטיקן הגדול. מי ששר בעבר על אהבה עם קריצות הומוריסטיות ("גם אני" השובב) הפך עם הזמן לבחור רציני במובן הרומנטי של המילה, והאלבום "כל כך יפה לך" הוא עדות ניצחת שכהן שקוע כל כולו באהבה, באיזו שפה שתרצו, עם ניחוח ממקומות אחרים.

את רותם כהן מומלץ לראות בהופעה. גדודי המעריצות שלו שמדקלמות כל מילה מגיעות לכל מקום ונסחפות בקצב שלו. במשך שנים כהן נזהר מלהיכנס למשבצת של הזמר הים תיכוני (אם כי חלק מהשירים שלו די משיקים לחלק מהז'אנר) וההחלטה המשוכלת שלו להתמקם על משבצת ייחודית שכמעט כולה עם לנגיעות לטינית, משרתת אותו היטב. הצלחתו האחרונה היא עוד חלק מכך שבידל עצמו מאחרים, שידע לשנות כיוון בזמן וגם לשרוד את הגל הלטיני ששטף את המדינה בקיץ האחרון.

כל כל יפה לך, עם דסמר בואנו

האלבום "כל כך יפה לך", על שם הלהיט הגדול שלו עם דסמר בואנו, משקף היטב את רותם כהן החדש. ב"תני לי קצת ממך" הוא שר "תפתחי את הלב, אף אחד לא מת אם יצא לו קצת להזיע" אחרי שהוא מבקש את אהבתה של האישה השותקת. ב"באמצע החיים", לטעמי הטוב באלבום, הוא מספר על השבר הגדול שגם בסופו המשיך לאהוב למרות שמדובר ככל הנראה באהבה ללא סיכוי של ממש. ב"אל תעזבי" הוא הגבר שמחכה לסימן מהאקסית, שאולי נזכרת בו כמו שהוא נזכר בה, ומבקש בעצם שלא תעזוב את הזיכרון שלו כי פיזית היא כבר לא שם.

רותם כהן. צילום: רונן אקרמן

רותם כהן. המחזר האולטימטיבי | צילום: דניאל קמינסקי (תמונה עליונה), רונן אקרמן

בחלק הקצבי כהן מוציא את התותחים הכבדים. דסמר בואנו המצוין שמשביח אותו בשיר הנושא, אנריקה אגליסיאס שתורם את חלקו ב-Súbeme la radio המקפיץ והכובש ועושה כבוד למקבילו הישראלי, ב"לוחש לך" כהן נכנס אל הביט האלקטרוני ומייצר להיט ריקודים שמח, ב"אללה מעאק" הוא קצת מוריד קצב ומרשה לעצמו להשתטות למרות המסר המעצים בשילוב הביטוי הערבי הנודע, ו"פלאברה" הוא כבר דאחקה פנימית מול אבי אוחיון, ששותף לכמה שירים בולטים באלבום.

באמצע החיים. הטוב באלבום

הייחוד של רותם כהן הוא היכולת להציג את כל העולם שהוא נמצא בו בתשעה שירים בלבד. לא מעיק, לא מציק, לא מכביד ולא מעמיס את עצמו על המאזין. מסרי האהבה שלו מיוסרים לרוב, הוא מציג עצמו כגבר רגיש ואולטימטיבי (בהופעות זה גם נראה ככה) והפך, בצדק, לאליל הבנות בישראל. כל מי שינסה לשיר כמוהו מיד יושווה לרותם כהן, ובזו הצלחתו הגדולה – קביעת תחום משלך, שאתה המנווט, וכל השאר יבואו אחריך. "כל כך יפה לך" הוא רותם כהן ומכיל את כל העולם שלו, ואין יותר שלמות מזמר שמביא את כל כולו את תוך המוזיקה שלו.


0 תגובות
bottom of page