top of page
  • שחר אמאנו

האביבי הפוליטי


אביב גפן מנצל את הקהל השבוי בהופעות שלו כדי להעביר מסרים פוליטיים שהכין מראש. דמוקרטי זה לא, בטח כשאנשים הגיעו לשמוע מוזיקה ומוצאים עצמם באמצע קמפיין פוליטי ציני ומתוזמן

אביב גפן צילום יחצ מתוך אתר לינקטון

הכנתם את הילדים, החלטתם שאתם משלמים מאות שקלים על הופעה ואז מוצאים את עצמכם באמצע קמפיין פוליטי של זמר שחי מפרובוקציות. לא, זו לא התחלה של תסריט בסרט ישראלי נשכח, אלא המציאות של כל מי שמגיע להופעות של אביב גפן באחרונה.

הילד הרע של המוזיקה הפך עם השנים למטיף מעיק, פרובוקטור בשקל, כזה שבכל הופעה ויוצא נגד ראש הממשלה ומשפחתו באקט מתוכנן על הבמה, כולל תמונות, והופך את הקהל שלו לשבוי בעל כורחו לשמוע את המניפסט הפוליטי שלו במקום מוזיקה, שגם היא אם נודה על האמת לא משהו בשנים האחרונות.

רבים מהאמנים, מימין ומשמאל, מתחמקים מהבעת דעה פוליטית כמו מאש. יש שיודעים במפורש שהבעת דעה לצד הלא נכון תפגע בהם כלכלית, וסוכרים פיהם מים. יש כאלה כמו עידן עמדי, למשל, שבהופעות שלו שומעים את הביקורת שיש לו על המתרחש במדינה, והוא לא חשש לומר זאת באחרונה בראיון בידיעות אחרונות. אחרים בוחרים את הבמה התקשורתית הנכונה והמתאימה להם כדי להשמיע את דעתם, אולם כמעט ולא תמצאו כאלה שמפקיעים את זמן ההופעות שלהם לניצול ציני של הנוכחים באולם למטרות פוליטיות.

אביב גפן צילום יח"צ

אביב גפן. ומה עם המוזיקה? | צילומי יח"צ מתוך אתר לינקטון

שלא תבינו לא נכון, אני בעד הבעת דעה פוליטית של אמנים והנעת תהליכים קדימה, אבל במקרה של אביב גפן – הוא כופה על הקהל שלו את הפרובוקציה שלו. לא מדובר באיזו זעקה של "דור מזוין" או "רוצים שינוי", אלא באקט מתוכנן וידוע מראש, שבמסגרתו מוצגות תמונות של המבוקרים על המסך ולא מאפשרות לאיש להתחמק מהם. גפן, ממש כמו אביו יהונתן שמשתמש באותו הטריק לא פעם, ידועים בדעותיהם הפוליטיות, אבל מכן ועד לכפות על קהל שבא לצחוק או ליהנות ממוזיקה את הדעה שלך בלי שיש לו יכולת להגיב, זו כבר גניבת דעת מהסוג הנמוך ביותר.

גפן נגד ביבי. הופעה או מפגש פוליטי

בכלל, דומה שאביב גפן נמצא כבר שנים ארוכות בתוך קמפיין פוליטי משל עצמו, מלווה בציניות השמורה רק לו ושזוכה משום מה להגנה תקשורתית. זו אולי הדרך שלו לדלג מעל הביקורות שיש על השירים שלו לאחרונה, שלא פוגעים ולא מגיעים לשום מקום. לא אתפלא אם בקרוב יצטרף למפלגה פוליטית כלשהי, אחרי שבנה לעצמו את הפלטפורמה דרך ההופעות שלו. הוא רק שכח שבדמוקרטיה באים לשמוע מרצון את המנהיג, ומה שהוא עושה רחוק מלהיות דמוקרטי, אלא ציני וזול, בדיוק כמו מה שהוא מנסה למחות נגדו.


0 תגובות
bottom of page