top of page
  • שחר אמאנו

מלכת הקהל


עדן בן זקן כבשה את היכל מנורה מבטחים עם שורה של להיטים שלא השאירו איש אדיש, והוכיחה שוב שיש לה קהל עצום. היו גם חריקות, אבל הן נבלעו בתוך האווירה השמחה והחפלה

התפאורה בהיכל מנורה מבטחים הייתה מושלמת. כמעט עשרת אלף צופים גדשו את היציעים בבואם לראות את מלכת השושנים עדן בן זקן, שכמו שנהוג לאחרונה במקומותינו החלה את המופע שלה באיחור של מעל 25 דקות. את מה שהתפתח אחר כך על הבמה ובקהל אפשר לתאר כתופעה שסוחפת המונים, אך לא ניתן היה להתעלם מכמה חריקות שלא אמורות להתרחש בסביבתה של זמרת השנה של ישראל, שבכירים כמו אייל גולן, איתי לוי, פאר טסי ורותם כהן באו לכבד.

עדן בן זקן. צילום: משה טולדנו

בן זקן החלה את דרכה בראליטי וקליפ הפתיחה הזכיר זאת. על הבמה היא עלתה בלבוש מנומר כדי שלא נשכח איך הופיעה לראשונה בחיינו, כאילו לא עברו שנים מאז ובן זקן עשתה כמה דברים שעומדים בזכות עצמם. ובכלל, ראוי שמנהליה ייתנו את הדעת גם על לבושה של הזמרת, שנאבקה בבגדיה גם בחליפה הבאה ונראתה די מוגבלת בתנועה. זמרת צריכה להרגיש הכי נוח על הבמה, ובטח בסוג של חפלה, ולא לסדר כל פרק זמן קצר את הבגד מחשש שמשהו ייחשף.

בן זקן בהופעה. מנומר כמרענן זיכרון

אחרי שלושה שירים היא החלה לתקשר עם הקהל, ואז התגלתה בעיה. היא הציעה לקהל לקום על הרגליים אחרי "ששמעתם שלוש שירים", שיבושים שיחזרו על עצמכם כשתציג "שתי חברים שלי" כשקראה לגיל ויין ובניה ברבי. כל זאת, לצד בליעת מילים בחלק מהשירים שגם הם מכילים שיבושים בעברית, כניסה לא נכונה בשירים מסוימים או כאשר שכחה את המילים. אפשר לייחס זאת להתרגשות, אבל ניתן גם לתהות איך זה קורה למי שמילאה את קיסריה כמה פעמים.

בן זקן עם קהל שפרגן לאורך כל ההופעה. צילום: עוזי ג'ורג

לבן זקן יש עוצמות קול בלתי נגמרות, והיא הוכיחה אותן ב"מנגינה" המצוין, בביצוע האינטימי ל"אף אחד" או ב"רציתי" המדבק וב"שורף לי בעיניים" שהרים את ההיכל. יש לה גם נטייה לצעוק לא פעם, אבל כנראה שהחן שלה הוא גם בחוסר הדיוק, שרק תורם לאווירת החפלה. בן זקן היא תוצר מובהק של המציאות הנוכחית שבה כלום לא חשוב, העיקר לעשות שמח. הדיוקים או החריקות לא בדיוק נלקחו בחשבון על ידי הקהל שיצא מרוצה מ"הופעה פצצה". ואולי זה מה שחשוב, אבל רצוי שהזמרת הלוהטת של הז'אנר או מנהליה יתנו דעתם גם לדברים מסביב שעלולים לגרום מבוכה למלכה שלהם, שבארבע שנים הצליחה למלא אולמות ואת קיסריה, אבל צריכה להדק קצת יותר את ההתנהלות מסביב, גם אם לעתים נראה שזה די תורם ומהווה חלק בלתי נפרד מאווירת השכונה והחפלה בהופעה הסוחפת שלה.

צילומים: משה טולדנו


0 תגובות
bottom of page