top of page
  • שחר אמאנו

הכבוד של רביבו: המחווה המרגשת של הפרויקט


הפרויקט של רביבו- הכותל הישראלי

הפרויקט של רביבו חגג חמש שנים והצליח לקבץ ברידינג 3 את בכירי הזמר הים תיכוני, למופע שכולו תודה ליוצרים ולזמרים שאת שיריהם החייתה השלישייה. ההבנה שהקהל שהגיע בא בעיקר וליהנות, הפכה את הערב המיוחד למוצלח במיוחד

מספיק היה להרים את הראש ולהסתכל סביב במהלך ההופעה של הפרויקט של רביבו ברידינג 3 בנמל תל אביב ולהבין את גודל ההישג.

לצד הקהל החם שמלווה אותם מאז נוצרו ופרצו דרך היוטיוב, אפשר היה להבחין באגדות הזמר הים תיכוני כמו חיים משה, אלי לוזון, אביהו מדינה, יואב יצחק, אייל גולן, שימי רון, ישראל בונדק, לצד זמרים צעירים כמו מאור אדרי, איתי לוי נסרין קדרי ואחרים, שהגיעו לתת כבוד לאנשים שלקחו שירי עבר ונתנו בהם חיים במחרוזות. את ההופעה, שכולה הוקדשה לאותם זמרים, ניתן להגדיר במילה אחת: כבוד.

הפרויקט של רביבו- הכותל הישראלי

הפרויקט עם חיים משה. צילום: שחר אמאנו

בלי שנשים לב, הפרויקט של רביבו כבר בן חמש. מאז שרביב בן מנחם חיבר את אחיו ניר ואת אלירן צור למקשה אחת, השתנתה המוזיקה המזרחית. אחריהם קמו עוד כמה הרכבים שניסו לחקות את ההצלחה, אך בסופו של יום הפרויקט של רביבו יש רק אחד, ומי זוכר את האחרים. הכימיה בין השלושה עושה את שלה. יש מנהיג ברור, יש שני זמרים שחברו יחד ומשלימים האחד את השני בקולותיהם, ובעיקר יש הבנה שמולם יש קהל שבא ליהנות, לנקות את הראש, לעשות שמח.

הפרויקט של רביבו- הכותל הישראלי

הפרויקט עם יואב יצחק. צילום: ענת מוסברג

על הבמה השלישייה שהשיקה את אלבום האוסף הכפול שלה "מסע בזמן", לא חיפפה. נגני ליווי שמנגנים חי, מתן ריספקט לפני כל שיר לזמר ששר אותו במקור, רימת שירים מגוונת שנגעה בכל מי שהיה בקהל, והבאת כל יתרונות השלישייה לידי ביטוי. נכון, החומר המקורי שלהם אולי לא תפס כמו שחשבו שיקרה (אבל לפחות "אלה אלה" הפך ללהיט) אבל בפרויקט יודעים היטב את נקודות החולשה שלהם, וגם זה ראוי לציון. מספיק היה לראות את הקהל על הרגליים, שר, רוקד וגם מתרגש במקומות הנכונים (הפרשנות של בן מנחם ל"אבא אל תלך" של אבי טולדנו מצמררת), כדי להבין שהפרויקט כאן כדי להישאר.


0 תגובות
bottom of page