top of page
  • תמונת הסופר/תשחר אמאנו

פוליקר משמיע את קול החלשים

יום אחרי יום השואה, מוציא יהודה פוליקר סינגל חדש "ליל סערה" עם מילים נוקבות ומשמעותיות של צרויה להב שנכתבו ב-2018 ורלוונטיות גם כיום. צפו בקליפ

יהודה פוליקר // צילום יחצ: גבריאל בהרליה

"ואני שנולדתי לרדופֵי סערה לא יכול לא לראות את שברי הסירה את הנרמס והכותש, את הכלוא והמגָרֵש את דמעת השיר והתעקשות הבשורה".


כך שר יהודה פוליקר בסינגל חדש "ליל סערה" שיצא היום (רביעי) ומכיל מילים בעלות אמירה חברתית של צרויה להב, שהולחנו על ידי פוליקר בהפקה של לואי להב ויאיר גורן. השיר עצמו נכתב בשנת 2018 אך מילותיו רלוונטיות גם כיום, ויחד עם הקליפ שביים יואב ליפקין משקף היטב את המצב הנוכחי. את פוליקר מלווה שלישיית "Vegan Friendly", שהם גבע אלון, אסף רייז ועמיר רוסיאנו (ג'נגו).

פוליקר מגיש את השיר בסגנונו המוכר, נותן למילים להעביר את המסר ומעניק להן לחן שמוליך אותן קדימה. נקודת המבט שלו כמי שמגיע מבית של ניצולי שואה, מאפשרת לו לשיר על הנרדפים אל מול הארמון שבו אף אחד לא מקשיב, שבו אין אוזן קשבת לחלשים ולבקשותיהם. בימים אלה, של אבטלה גואה לעומת ממשלה מנופחת, השיר מקבל עוצמות חדשות והופך גם לשיר מחאה פוליטי, ששווה להקשיב לו בלי קשר לדעה הפוליטית שלכם.


0 תגובות
bottom of page