top of page
  • תמונת הסופר/תשחר אמאנו

עם ישראל לייב

בעת הקורונה יש צורך בצעדים מקוריים כדי למנוע קריסה של אמנים והיכלי תרבות ולצמצם נזקים. לצד פיצוים מהמדינה, אפשר למשל לקיים הופעות והצגות מול 100 אנשים, ממש כמו שמשחקים כדורגל, ולשדר בתשלום בשידור חי ברשת או דרך אפליקציה עם מנוי.

זמרי ואמני ישראל תכננו הופעות ענק במשך חודשים. לוחות השנה הצביעו על תאריכים ייחודיים כמו יום האישה או פורים שאליהם צפוי להגיע קהל גדול במיוחד, כזה שאפשר לבנות עליו כלכלית להמשך השנה. אלא שאז באה הקורונה והוראות ההתכנסות החדשות, שהובילו לביטול גל שלם של מופעים והפסדי ענק.


המופע של מירי מסיקה וקרן פלס בהיכל התרבות תל אביב לכבוד יום האישה בוטל. עידן עמדי קיבל ביטול 50 דקות לפני הופעה ויצא לשיר בחוץ. עשרות מופעים מתוכננים נמצאים בסימן שאלה, בהבימה החליטו על סגירת התיאטרון עד 30 באפריל. הקורונה משביתה את כולם וגם קו המחשבה לעתים משתבש.

מירי מסיקה. מופע יום האישה בוטל // צילום: שחר אמאנו

שרת התרבות מירי רגב העמידה לרשותם קרן והפתרון המיידי שחושבים עליו הוא הזרמת כסף לכיסוי הפסדים. אני מבין את המפגינים והאמנים, זו באמת שעת צרה לאולמות, לאירועים ולמופעים, אולם במציאות כזו יש לחשוב גם על פתרונות יצירתיים כמו שידורי לייב בתשלום סמלי, שיכסו את ההפסדים. אם זה עובד בכדורגל, שם ממשיכים לשחק בלי קהל או מול קהל מצומצם, מדוע אי אפשר לעשות זאת בהופעות? האם אין אפשרות להרים הצגה שתשודר בשידור ישיר באחד הערוצים או דרך אפליקציה בתמורה לתשלום? האם בספורט הספורטאים יכולים לשחק כרגיל בלי קהל ובהופעות זה בלתי אפשרי?

עידן עמדי. ביטול 50 דקות לפני הופעה


יותר מכך, יש כאן הזדמנות לזמרים צעירים לפתוח לייב בפייסבוק עם הופעה באולפן או ברשתות החברתיות ולקבל חשיפה מהקהל שבבית, שגם ככה צמוד למסכים הטלוויזיה או המחשב.


כן, תגידו שזה חסר תכלית להופיע מול אולם ריק מאנשים. אבל במגבלות ההתכנסות אפשר להכניס 100 אנשים לאולם בממדים נכונים כדי שתיווצר אווירה נכונה, לכוון את הכלים ולעלות לשידור ברשת. אם כבר השקעתם לקראת המופע, לפחות תחסכו הפסדים וגם תראו שבמצבי חירום, ממש כמו במלחמה, אפשר להיות המרימים של המצב וגם על הדרך לצמצם מעט נזקים בגלל קורונה, שלא ידוע מתי תיעלם.

0 תגובות
bottom of page