top of page
  • תמונת הסופר/תשחר אמאנו

"מי שאומר שאחרים שטן הוא שליט הרוע"

יובל בנאי מוציא ברוח הזום את "לצאת מהתמונה" וגם מדבר על מקומו של האמן בעת הזו: "תפקידי להיות זה שנלחם בהשתקה, בשנאה ובהסתרה". אז איך השיר?

תקופת הקורונה מאחורינו (אולי) לצד האמנים ששרו על המצב, יובל בנאי דווקא מעדיף לכתוב על מה שצפוי להיות. בשיר בועט, כמיטב המסורת של בנאי, הוא משחרר את הכל ושר גם על "נשיא מטורף וגנרלים שמנים משחקים בפורנו פוליטי".


הקליפ כולו באווירת הזום ונעשה בשיתוף פעולה עם טל רום, המפיק המוזיקלי והנגן הישראלי המחונן המתגורר בלוס אנג'לס. בנאי לא בא לעשות סאטירה, אפילו לא להיות נחמד, ודבריו המצוטטים על הקומוניקט חדים כתער. "בשיאו של משבר הקורונה, ראיתי ושמעתי את הפרשנויות את הפחדים את הבלבול ואת המניפולציות שזרעו בנו, ונזכרתי בזה שכל מי שאומר לך, שאחרים הם השטן, הוא בדרך כלל בעצמו שליט הרוע. מהתובנה הזו נבע הרצון לכתוב שיר שמדבר על העולם שהיה לפני, ומדמיין את העולם שיהיה אחרי".

בנאי גם מסבר מה תפקידם של מובילי התרבות בעת הזו: "כאמן, יש לי את הזכות ואת החובה להיות עצמאי וחופשי, ולהילחם לצד אלו שנלחמים בהשתקה, בהסתרה, בשנאה, בחיים חסרי משמעות. באותה נשימה אני ניצב לצידם של מי שמאמינים בכורח לחוש את הכאב, להעיז להביע חרטה, ולהאמין בתקווה שנותנת האהבה".

משינה עם "למה לי פוליטיקה עכשיו". אמירות חדות וברורות


"לצאת מהתמונה" מהווה מעין שיחת זום עם הצופים הנצורים בבית שבה הוא מחליף איתם חוויות ורשמים בימי הסגר. הוא מוגש באלקטרו פופ מודרני, כזה שיגרום לכם לזוז אך גם להקשיב היטב למילים הדוקרות של בנאי, שבניגוד לאחרים לא מנסה רק לתת תקווה אלא גם לתת את התמונה המסתמנת אחרי שהקורונה תתפוגג. "לצאת מהתמונה" הוא שיר חזק עם מסר ברור, וזמר שזוכר שבתוך תוכו הוא עדיין רוקיסט שצריך לבעוט – והוא בועט.

0 תגובות
bottom of page