top of page
תמונת הסופר/תשחר אמאנו

לערבב ולהגיש: הרמה הנמוכה של הים תיכונית

אייל גולן, עדן בן זקן ואיתי לוי לוקחים בשירים החדשים שלהם את הים תיכונית למקומות הכי נמוכים שלה. זה כבר לא חד פעמי, אלא מגמה של זלזול בקהל והתייחסות אליו כמי שיבלע הכל

אתם לא לבד. בחודשים האחרונים כולנו מוצפים במוזיקה שלא מכבדת, וכשהיא מגיע מהבכירים של הים תיכוני זה כבר הופ להיות מביך. ליאור נרקיס, אייל גולן, עדן בן זקן, איתי לוי, שותפים ליצירות מביכות ורדודות שמטרתן לתת את המכה ולהתקדם. האם הם לא מבינים שיש להם איזו אחריות נוכח מיקומם בצמרת, האם לא הגיע הזמן להדיר את המוזיקה הזו מהים תיכוני ולשלוח אותה לנישה משלה של שירי טראש? כנראה שכן.

השבוע יצאו שתי דוגמאות בולטות לכך, שמחדדות את הזלזול המוחלט במאזין. ברגעים קשים אלה נשאלת השאלה האם מישהו שמע את "אלף כוכבים" של גולן ובן זקן לפני שיצא, או שהחיבור ביניהם אמור היה להספיק כדי ש"אלף כוכבים" ייצור דיבור ולא יותר. והאמת, מדובר בשיר בלאי, חיבור מאולץ של שנים מהגדולים שלא מצליחים להפיק יחד משהו ראוי למאכל או לשמיעה, לעתים אפילו נשמע מאולץ (אולי לקראת המופע של גולן?) וכל כך מזלזל בקהל של שניהם.


מי שמתבונן בקליפ רואה את החובבנות, את המשחק המוגזם של שני המובילים בזמר הים תיכוני שנראים מחוברים כמו ירושלים. התוצר הגרוע הזה הוא המשך של מוזיקה רדודה שמטרתה לתפוס את בני הנוער, אבל גם לכך יש גבול ומה שמתקבל הוא מוצר נחות ומאכזב, בטח כשרואים את הדמויות השותפות לו. מביך.


איתי לוי בהכי נמוך שלו

ואם תהיתם איך נשמע ערבול של כל המוזיקה שיצאו באחרונה, הגיע בארכה שמצטרף לשורה של מוזיקת טכנו ואלקטרוני ששוטפים את הים תיכוני ומורידים אותו שאולה. אחרי חינמים, איתי לוי ממשיך במגמה של בחירת חומרים גרועים ומערבל את מועבט, מסיבה עם פפיון וסירי שמנווטת לכדי שיר שמבייש את המעמד. אפשר להבין שמסיבות הקיץ בפתח וצריך לספק את הסחורה, אבל למה זה חייב להיות בגובה הרצפה? האם הקהל עד כדי כך רדוד שהוא יאכל הכל וצריך להגיש לו ערימה של כלום כי זה איתי לוי? מיותר.


コメント


bottom of page